کد خبر: ۶۱۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

ادعاهای جدید سفیر آمریکا در اوکراین علیه ترامپ/ ترامپ: مرا "لینچ" کردند

بسیاری از رسانه‌های آمریکا می‌گویند استیضاح ترامپ احتمالا تا قبل از کریسمس سال جاری در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد.
ادعاهای جدید سفیر آمریکا در اوکراین علیه ترامپ/ ترامپ: مرا
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر سابق آمریکا در اوکراین تایید کرد ترامپ به دلیل شخصی، کمک مالی به این کشور را تعلیق کرده بود.

"ویلیام تیلر" (سفیر وقت آمریکا در اوکراین) به پرسش‌های نمایندگان کنگره در ارتباط با پرونده اوکراین پاسخ داد. اظهارات او ادعاهای ترامپ در ارتباط با کذب بودن گزارش ماموران سیا درباره تماس او با زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را باطل می‌کند.

براساس ادعاهای ویلیام تیلر دیپلمات ارشد آمریکا، "گوردون ساندلند" سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی به او گفته است نه تنها قرار دیدار با "ولودیمیر زلنسکی" با ترامپ به همکاری اوکراین با دولت آمریکا بر سر پرونده پسر جو بایدن (رقیب ترامپ در انتخابات آینده) بستگی دارد، بلکه دستور آزادی کمک نظامی نیز به این همکاری وابسته است.

نشریه تایم نوشت: تیلر مهم‌ترین مقام دعوت شده به فرآیند هفته چهارم "تحقیقات استیضاح ترامپ" محسوب می‌شود.

پیامک‌های تیلر با "ساندلند" (سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا) و "کورت ولکر" نماینده مستعفی آمریکا در امور اوکراین در کانون تحقیقات کنگره قرار دارد.

تیلر در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده بود ارتباط دیدار رئیس جمهور آمریکا با زلنسکی و قطع کمک‌های نظامی به اوکراین بر سر مسائل داخلی و کارزار انتخاباتی "دیوانگی" است.

تییلر به مدت 10 ساعت به سوالات نمایندگان پاسخ داد و اعلام کرد: نظرش همچنان با پائیز سال گذشته تفاوتی ندارد.

وی افزود: ساندلند و ولکر تلاش داشتند که روش مدیریت ترامپ را به او تفهیم کنند. آنها در این تلاششان اعلام کردند: زمانی که یک تاجر قصد دارد برای یک فرد بدهکار چک امضاء کند، ابتدا تاجر طلبش را وصول خواهد کرد.

ویلیام تیلر به عنوان سفیر موقت آمریکا در اوکراین اعلام کرد: او به این کانال غیرمرسوم دیپلماسی معترض و از نقش رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ در اوکراین نگران بوده است.

به ادعای این سیاستمدار آمریکایی، وکیل شخصی ترامپ تلاش داشته تا با ترغیب مقامات اوکراین به اطلاعاتی مخربی درباره "جو بایدن" دست یابد که اینک نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری آمریکاست.

این گفته‌ها می‌توانند مراحل تحقیق برای استیضاح را وارد سطح جدیدی کند. بسیاری از رسانه‌های آمریکا می‌گویند استیضاح ترامپ احتمالا تا قبل از کریسمس سال جاری در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد.

یورو نیوز نوشت: ترامپ نیز در واکنش به این شنیده‌ها و اقدامات مراحل استیضاح گفت: دموکرات‌ها مرا "لینچ" کردند.

این کلمه واکنش‌های زیادی به همرا داشت. "لینچ" کلمه‌ای است که در گذشته در مقابل سیاه پوستان به کار می‌رفت. این کلمه به معنای ضرب و جرح و اعدام خودسرانه افراد یک جامعه اقلیت است.

"سناتور میچ مک‌کانل" رهبر اکثریت سنای آمریکا در واکنش به این حرف ترامپ گفت: رئیس جمهور با بی سلیقگی این کلمات را انتخاب کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین