کد خبر: ۶۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

هشدار، رویش قارچ‌های سمی در پاییز امسال زیاد شده است

با توجه به آغاز فصل بارش‌های پاییزه روند رویش قارچ‌های سمی در استان زنجان سرعت گرفته و گروهی از این فرصت به نفع خود مشغول سوء استفاده هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

هرسال درحالی بیش‌ترین اطلاع رسانی مسئولان از عدم استفاده از قارچ‌های سمی خودرو در فصل بهار انجام می‌شود که براساس مستندات این قارچ‌ها تنها در فصل بهار با افزایش بارش رشد نمی‌کنند در پاییز نیز می‌توانند خطری برای سلامت مصرف‌کنندگان باشند. این درحالی است که سودجویان وکلاهبرداران نیز از این بی‌اطلاعی مردم استفاده می‌کنند و به نام قارچ‌های وحشی با دریافت مبالغ کلان سلامتی خریداران را به مخاطره می‌اندازند.

به هرحال بارش‌های پاییزه در زنجان شروع است و قارچ های فرصت طلب نیز در هر گوشه و کناری که مناسب باشد رشد کرده اند و منتظرند، از طرفی پاییز هزار رنگ نیز موجب کشاندن طبیعت دوستان به سمت خود شده است پس می‌طلبد مردم باز هم در برخورد با این قارچ ها محتاط باشند.

هشدار، رویش قارچ‌های سمی در پاییز امسال زیاد شده است

باید این نکته را نیز یاد آور شد که سفیدی، زیبایی، شباهت این قارچ‌ها به قارچ‌های پرورشی دلیلی بر غیر سمی بودن آن ها نیست و باید از برداشت این قارچ‌ها و استفاده از آن ها به جد خودداری کرد زیرا در برخی از موارد استفاده از قارچ‌های سمی عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین