کد خبر: ۶۱۸۹۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مخالفان لوایح FATF مسئولیت عدم تصویب لوایح را بپذیرند

واعظی: اگر در مذاکرات به نتیجه نرسیم گام چهارم برداشته می‌شود/صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: متاسفانه صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند، مواضع دولت و سخنان موافقان را پخش نمی‌کند. بلکه بیشتر سخنان افراد خاص که مخالف هستند را پخش می‌کند، حتی سخنان رئیس جمهوری را بریده بریده منتشر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران اظهار داشت: کمیته‌ای این موضوع را بررسی می‌کند و قرار است که اگر تا همان مدت ۲ ماه تعیین شده و در مذاکرات و رفت و آمدهایی که هست، آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم اتفاقی نیفتد، قطعا گام چهارم را در زمان خودش برمی‌داریم.

وی درخصوص علت مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در مالزی بیان کرد: این اتفاق فقط مالزی نیست در برخی از کشورهای دیگر هم برای حساب‌های دانشجویان این اتفاق افتاده و به خاطر مشکلاتی است که در اثر تحریم به وجود می‌آید ولی خوشبختانه با رایزنی سفارتخانه و وزارت خارجه بسیاری از اینها باز شده است و انشاء الله رایزنی خواهیم کرد این مسئله هم حل شود.

واعظی: اگر در مذاکرات به نتیجه نرسیم گام چهارم برداشته می‌شود/صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مواضع ایران درباره اتفاقات عراق و لبنان هم گفت: وضعیتی که الان به وجود آمده و اینکه هم آمریکا و هم عربستان و برخی کشورهای دیگر و رژیم صهیونیستی روی خواسته های ‌مردم سوار شده و هم فضای مجازی را کنترل می‌کنند، هم خط می دهند و هم از نظر مالی حمایت می کنند و به نظر می‌رسد در مجموع به ضرر مردم لبنان و عراق است.

موضع ایران توجه دولت‌ها به خواست مردم است

واعظی خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده که هم دولت ها باید به خواست مردم توجه کنند و هم اینکه مطالبات به نحوی بیان شود که باعث هرج و مرج، به‌هم‌ریختگی اوضاع و تخریب و مجروح و کشته شدن افراد نشود.

وی عنوان کرد: توصیه ما همواره دعوت به آرامش و اجازه دخالت ندادن به نیروهای خارجی است که از این فضا، اهداف خودشان دنبال می‌کنند و هدفشان این است که دولت مستقر را تضعیف کنند و هدف دیگر آنها این است که مرجعیت و احزاب قانونی را نزد مردم فاسد جلوه دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: از طرف دیگر تلاش زیادی انجام می‌دهند با شعارهایی که درست می‌کنند، فاصله‌ای بین جمهوری اسلامی با عراق ایجاد کنند. باید هم‌آنها هم ما این‌آگاهی را داشته باشیم که خارجی‌ها به این اهدافشان نرسند.

رفراندوم یک اصل مترقی است

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث رفراندوم و انتقاداتی که درخصوص اظهارات رئیس جمهوری مطرح شد، گفت: من متوجه نیستم کسانی که مخالف یک اصل قانون اساسی هستند به چه چیزی اشکال دارند. بالاخره این یک اصل مترقی است که در قانون اساسی ما وجود دارد و بعد از انقلاب هم هر زمان که مراحل آن طی شده از آن استفاده کردیم.

واعظی افزود: با این اصل نباید مخالفت کرد ضمن اینکه (این اصل) خیلی صراحت دارد که باید مراحل آن طی شود و در اختیار یک ارگان هم نیست. بالاخره دولت، مجلس و مقام معظم رهبری باید به یک نقطه روشنی برسند و اجرا شود. به اعتقاد من این مخالفت ندارد همانند بقیه اصولی است که در قانون اساسی وجود دارد و در مقاطعی لازم هست که از آن استفاده شود.

فشارهای آمریکا دیر یا زود برداشته می‌شود؛ بانک‌های ما باید با دنیا کار کنند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت گروه ویژه اقدام مالی به ایران برای تصویب کنوانسیون‌های مرتبط با اف ای تی اف اظهارداشت: موضع دولت روشن است. اعتقاد ما بر این است و به صراحت هم اعلام کردیم. هرچند امروز از طرف فشارهایی که آمریکا وارد می‌کند، بانک‌های ایرانی با بانک‌های خارجی نمی توانند آن طور که می خواهند کار کنند و محدودیت‌هایی برای تحریم و روابط بانکی ما به وجود آمده است. ما قطعاً اینها را موقت می‌دانیم و فکر می‌کنیم دیر یا زود این تحریم‌ها رفع می‌شود، موانع بانکی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و بانک‌های ما همانند گذشته باید با بانک‌های دنیا کار کنند.

خودمان را تحریم نکنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: دولایحه از چهار لایحه‌ای که به مجلس رفته، تصویب شده و سومین لایحه پالرمو بود که مجلس آن را تصویب کرده شورای نگهبان هم هیچ اشکالی نگرفته است. هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام یک ایرادی به این لایحه گرفته، و لایحه به مجمع برگشته است. مجمع بر اساس آئین‌نامه داخلی باید ظرف یک سال به آن رسیدگی می کرده و اگر در مدت زمان یک سال رسیدگی نمی‌شده به نظر قبلی شورا برمی‌گشته است.

واعظی ادامه داد: این لایحه در این یک سال رسیدگی نشده و الان برگشته است. اکنون هم معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و هم بسیاری از حقوقدانان اعتقادشان بر این است که این لایحه الان تبدیل به قانون شده و رئیس جمهوری می‌توانند آن را برای ابلاغ بفرستند. به اعتقاد ما باید از فرصت استفاده کنیم و نگذاریم که خودمان، خودمان را تحریم کنیم.

وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند با تصویب لوایح مربوط به FATF اطلاعات کشور به خارجی‌ها داده می شود، گفت: کسانی که این سخنان را بیان می کنند اصلا روابط خارجی و بانکی را نمی‌دانند، الان هم در خرید و فروش‌هایی که در حال انجام است در همین حد هم اطلاعات تبادل می شود و این اطلاعات خیلی مانع کار نیست.

مخالفان لوایح FATF مسئولیت عدم تصویب لوایح را بپذیرند

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: کسانی که الان مانع شده اند یا تبلیغ می کنند که این لوایح نباید تصویب شود باید روشن با مردم صحبت کنند و مسئولیت عدم تصویب این لوایح را بپذیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه صدا و سیما یک طرفه عمل می کند، گفت: صدا و سیما مواضع دولت و سخنان موافقان - چه حقوق‌دان‌ها و دانشگاهی‌ها را - پخش نمی‌کند. بلکه بیشتر سخنان افراد خاص که مخالف هستند یا خود آنها بخشی را به عنوان مستند تولید می‌کنند و ویژه و هر آن چه که دلشان می‌خواهد را آماده و پخش می کند و حتی سخنان رئیس جمهوری را بخش بخش منتشر می‌کند که کار صحیحی نیست.

واعظی تصریح کرد: برای موضوعی که ملی است باید بیطرفانه و ملی برخورد کنیم و با مردم صریح و روشن صحبت کنیم تا کسانی که مخالفت می‌کنند، بدانند (کارشان) به نفع آینده کشور نخواهد بود.

اتفاقات روز انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ را پیگیری می‌کنیم

واعظی درباره اقدامات دولت در خصوص توسعه سیاسی و فعالیت احزاب، اظهار داشت: آنچه که رئیس جمهوری در سال ۱۳۹۲ مطرح و تاکنون دنبال کردند اکنون توسط وزارت کشور پیگیری می‌شود و این وزارتخانه رابطه خوبی هم با احزاب دارد. وزارت کشور به تشکل های سیاسی با تفکرها و دیدگاه ها و ائتلاف های مختلف مجوز فعالیت داده و در مقایسه با دولت‌های قبلی کار بسیاری خوبی انجام شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اتفاقات پیش آمده در روز انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را بررسی و دنبال می‌کنیم تا در جلسه بعدی تکرار نشود.

وی درباره یارانه‌ها و حذف میلیونی دریافت کنندگان یارانه‌ها افزود: این موارد مرتبط مطرح می شود و موضوع جدیدی هم نیست، ‌ در این ۶ سال گذشته بارها درباره حذف یارانه خانوارها صحبت شده است و هیچ زمان هم اتفاق نیفتاده است.

حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه نادرست است

واعظی گفت: مجلس شورای اسلامی همواره و هر سال خواسته‌ای را برای درج در قانون بودجه از دولت مطرح می‌کند، که بسیاری از مردم هم همین خواسته را دارند که «کسانی که وضعیت زندگی و اقتصادی خوبی دارند نباید یارانه دریافت کنند» که البته حرف درستی است ولی این که دولت ۲۴ میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کند نادرست است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: روش دولت برای حذف یارانه بگیرها بر اساس مطالعه و تدریجی است، ‌ هر جا هم اشتباه انجام شود بلافصله برمیگردانیم و مردم هم اصلا نگران نباشند.

وی گفت: برخی می‌خواهند بی‌دلیل مردم را نگران کنند، فقط یارانه برخی از خانوارها که درآمد و وضعیت اقتصادی خوبی دارند پس از بررسی و بر اساس یک مکانیزم مشخص و به صورت تدریجی حذف می‌شود.

آمریکایی ها از تروریست‌ها بعنوان برگ برنده استفاده می‌کنند

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره کشته شده «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش گفت: با کشته شدن البغدادی داعش تمام نمی شود، داعش دست‌پرورده آمریکایی‌ها بود زمانی که لازم بود و به هر روشی از او حمایت و استفاده کردند، اما اکنون که در آستانه انتخابات داخلی قرار دارند و به یک برگ برنده نیاز دارند این اقدام را انجام دادند.

واعظی با اشاره ماجرای کشته شده اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده گفت: در آن زمان هم باراک اوباما - رئیس جمهوری سابق آمریکا- نزدیک به انتخابات «بن لادن» را هدف قرار داد، این اقدامات نشان می‌دهد که رهبران این گروه‌ها در دسترس و تیررس آمریکایی ها هستند و هرزمان که بخواهند از آنها استفاده کرده و زمانی هم که آنها را لازم ندارند به نوع دیگری به عنوان برگ برنده استفاده می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
لطفا منابع ارزی کشور رو چوب حراج نزنید ؟؟! همیشه صندوق ذخیره ارزی پر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
دستور بستن. درب اماکن تفریحی کودکان ایران. توسط مدیران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
هیچ کس نیست. نظر دادیم و رفتیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
کو کامنت ها یی که گذاشتیم برنداشتید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین