کد خبر: ۶۱۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

سخنرانی شدیداللحن بولسونارو در نشست عربستان

رئیس‌جمهوری برزیل در جریان سفر به عربستان، در یک سخنرانی شدیداللحن در مقام دفاع از دولت راست افراطی خود برآمد و هرگونه انتقاد از سیاست‌هایش در مواجهه با آتش سوزی‌های گسترده در منطقه آمازون را محکوم کرد.
سخنرانی شدیداللحن بولسونارو در نشست عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل در یک سخنرانی شدیداللحن به انتقادهای مطرح شده به سیاست‌هایش در قبال رسیدگی به آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه جنگل‌های آمازون به شدت تاخت و گفت: «منطقه آمازون برای ماست.»

وی همچنین امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را در سخنرانی امروز (چهارشنبه) خود در نشست "ابتکار عمل سرمایه‌گذاری آینده" در عربستان مورد انتقاد قرار داد و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود را ستود.

دانشمندان می‌گویند، جنگل‌ آمازون یک عامل بسیار مهم در مقابله با پدیده گرم شدن زمین است چون پوشش گیاهی عظیم آن، دی اکسید کربن را از اتمسفر جذب می‌کند و رطوبت آن که از درخت‌های این جنگل ساطع می‌شود، بر الگوهای بارانی و اقلیمی در سراسر آمریکای جنوبی و فراتر از آن تاثیر می‌گذارد.

خشم بین‌المللی اوایل سال جاری میلادی زمانی علیه دولت بولسونارو شدت گرفت که وی کشاورزان آمازون را برای ۶۰ روز از خاموش کردن آتش‌های جنگل‌های آمازون منع کرد و بعدا سربازان فدرال را برای مقابله با این آتش‌سوزی‌ها اعزام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین