کد خبر: ۶۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۶

شورای امنیت احمدی‌نژاد را محکوم می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه صدور بیانیه‌ای در محکومیت احمدی‌نژاد برای سخنان اخیر او در مورد نابودی اسرائیل را مردود اعلام کرد. به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌های غربی، شورای امنیت روز جمعه از صدور بیانیه‌ای در محکومیت سخنان محمود احمدی‌نژاد که در ارتباط با نابودی اسرائیل بیان داشته بود، به دلیل اعتراض اندونزی بازماند. با این حال به گفته منابع آگاه، فرانسه تصمیم گرفته است این بیانیه را مجدداً روز دوشنبه برای تصویب در شورای امنیت ارایه کند.

به گفته دیپلمات‌ها، قطر تنها کشور عربی حاضر در شورا، اعلام کرده است که هیچ دستورالعملی در این مورد وجود نداشته و این به معنای آن است که تصویب این قطعنامه در روز جمعه، امکان‌پذیر نبوده است. صدور قطعنامه باید به تایید هر 15 عضو شورا برسد.

سفیر فرانسه در سازمان ملل که خواستار محکومیت احمدی‌نژاد شده بود، گفت: «متاسفانه شورا نتوانست به موقع عمل کند، اما او سعی خواهد کرد که روز دوشنبه تمامی 15 عضو شورا را ترغیب به تایید صدور قطعنامه سازد. هنگامی که رئیس جمهوری یک کشور خواهان نابودی کشوری دیگر از اعضای سازمان ملل می‌شود، موضوع جدی است. گفتار او بسیار مشابه آن چیزی بود که وی در سال 2005 بر زبان جاری ساخته بود و شورای امنیت نیز در همان موقع واکنش نشان داد. من مطمئنم که این بار نیز همان گونه عمل خواهد کرد.»

احمدی‌نژاد، اخیرا بیان کرده بود که «به خواست خدا، در آینده نزدیک شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.»

اندونزی، بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان، اعلام داشته است که احمدی‌نژاد، واقعا برای اسرائیل تهدیدی به حساب نمی‌آید. اندونزی همچنین شورای امنیت را متهم نموده است که از اسرائیل پشتیبانی مضاعف می‌کند. او شورا را متهم نموده است که در برابر حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، وقتی نخست وزیر اسرائیل ایران را تهدید کرده و یا روزنامه هاآرتز، خواهان قتل احمدی‌نژاد می‌شود، واکنشی صورت نمی‌دهد.

فرانسه، بریتانیا و آمریکا، اصرار می‌ورزند که میان نوشته‌های یک روزنامه و سخنان رئیس یک دولت یک تفاوت وجود دارد و آن سخن گفتن در شرایطی است که عقیده شخصی افرادی گمنام بیان می‌شود و نه یک رئیس‌جمهور.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین