کد خبر: ۶۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۳

سناتور لیبرمن خواستار حمله به ایران شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جو لیبرمن» از سناتورهای جنگ‌طلب آمریکایی با تکرار اتهامات کشورش مبنی بر دخالت ایران در عراق، خواستار استفاده از گزینه نظامی برای متوقف کردن کمک‌های تهران به شبه‌نظامیان عراقی شد.

به نوشته روزنامه فایننشیال تایمز، لیبرمن پس از آنکه نتوانست حمایت هم حزبی‌های دموکرات خود در مورد دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه‌اش را به دست آورد، در انتخابات میان دوره‌ای سال 2006 به عنوان نامزدی مستقل شرکت کرد. وی در آن هنگام نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد آمریکا برای مهار برنامه تسلیحات اتمی ایران باید گزینه نظامی را در دستورکار قرار دهد.

بنا به این گزارش، سناتور لیبرمن در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» در اظهاراتی مشابه گفت: گمان می‌کنم ما باید خود را برای اقدام نظامی علیه ایران و برای ممانعت از همکاری آن‌ها در کشته شدن سربازان آمریکایی در عراق، آماده کنیم. وی افزود: از نظر من، این حمله باید شامل مرزهای ایران نیز باشد. جایی که مدارک کافی به دست آورده‌ایم مبنی بر اینکه ایرانی‌ها افرادی را برای کشتن سربازان ما آموزش می‌دهند.

فایننشیال تایمز می‌افزاید: هر چند آقای لیبرمن اولین شخصیت سیاسی آمریکایی است که آشکارا خواستار حمله به ایران می‌شود، اما دیدگاه‌های وی بازتاب احساس رو به رشد خشم و ناامیدی دولت و نظامیان آمریکایی در مورد ایران است. در همین راستا یک مقام ارشد آمریکایی به این روزنامه گفت: آمریکا معتقد است ایرانی‌ها همچنین سلاح‌های ساخت چین را نیز در اختیار شورشیان عراقی قرار می‌دهند. بنا به نوشته فایننشیال تایمز هیچ یک از مسئولان دولت جورج بوش هنوز در مورد سخنان لیبرمن، اظهارنظر نکرده‌اند.

لیبرمن که به تازگی از تور خاورمیانه‌ای که دیدار با مقامات اسرائیل نیز بخشی از آن بوده، بازگشته در عین حال گفته است که همچنان طرفدار مذاکره با تهران است. وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد می‌کند اقدام نظامی علیه ایران از زمین یا هوا صورت بگیرد، گفت که این مساله را به ژنرال‌های ارتش واگذار می‌کند اما گمان می‌کند اقدام نظامی از طریق هوا موثرتر باشد. بنا به گفته وی کنار گذاشتن گزینه اقدام نظامی نشان‌دهنده ضعف آمریکا خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین