کد خبر: ۶۱۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۳
احمدی‌نژاد فراموش کرده است...

تعیین تکلیف بدهی نیکاراگوئه به ایران؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فضای کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه دانیل اورتگا و محمود احمدی‌نژاد چنان  دوستانه و لبریز از تعارفات صمیمانه بود که پرسش خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف بدهی‌ قبلی نیکاراگوئه به ایران پاسخ روشنی نیافت.  

محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای نیکاراگوئه‌ای خود بدون اشاره به میزان بدهی قبلی دولت نیكاراگوئه به ایران گفت: ما به دنبال حل مسائل مالی قبلی هستیم ولی این مسائل مانع گسترش روابط دو كشور نیست. آن‌چه كه مهم است احساس و علاقه‌ مشترك دو كشور است و ما درصددیم همكاری‌های خود را با یكدیگر گسترش دهیم. 

پاسخ اورتگا به این پرسش اما کمی صریح‌تر بود. او در پاسخ به این پرسش كه آیا در طول مذاكرات در ارتباط با بدهی كشور نیكاراگوئه به ایران نیز تصمیمی گرفته شد گفت: بین ایران و نیكاراگوئه به زودی كمیسیونی تشكیل می‌شود و در این كمیسیون این مسأله مورد بحث قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگریی از این کنفرانس گفت: نیروهها و دولت‌های انقلابی در آمریكای لاتین همدیگر را پیدا كردند و همكاری‌هایشان را در حال ساماندهی كردن هستند. 

وی افزود: من بار دیگر از اورتگا و همسرش به خاطر سفر به ایران تشكر و قدردانی می‌كنم و برای ملت نیكاراگوئه نیز آرزوی موفقیت دارم. 

اورتگا نیز گفت: ما ان‌شاءالله با یك روحیه‌ قوی به كشور خود برمی‌گردیم و مطمئنا هستیم كه وحدت بین ملت ما و ایران شكست‌ناپذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین