کد خبر: ۶۲۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۲
ادعای یک روزنامه اسرائیلی

پنتاگون برای حمله به ایران آماده می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه رژیم صهیونیستی به نقل از چند افسر بلندپایه ارتش آمریکا مدعی شده ‌است که پنتاگون در حال بررسی مقدمات آغاز یک حمله نظامی غافلگیرانه علیه ایران است. این روزنامه به نقل از همین افراد آورده است که بیشتر فرماندهان ارتش آمریکا نیز از رویکرد پرزیدنت بوش برای «به‌کار‌گیری تمام ابزارهای ممکن جهت جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی» موافق هستند.

بنا به گزارشی که روزنامه «جروزالم پست» در شماره روز دوشنبه خود منتشر ساخته چند افسر بلند پایه ارتش امریکا که نخواسته‌اند نامشان فاش شود به خبرنگار این رسانه گفته‌اند که بوش تعهد نموده تا قبل از ترک کاخ سفید در ژانویه 2009 اقدامی برای جلوگیری از توسعه برنامه اتمی ایران انجام بدهد.

به گفته این فرماندهان، نیروی هوایی و دریایی آمریکا نقش اصلی را در حمله احتمالی این کشور به ایران خواهند داشت و قطع جریان صادرات نفت کشورمان از جمله اولویت های این حمله خواهد بود. همچنین گفته شده که برنامه حمله به تاسیسات اتمی ایران نیز در ستاد فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در حال بررسی نهایی ‌است.

در ادامه این گزارش آمده است که ایالات متحده خواهد کوشید تا با اجرای عملیات پیگیرانه علیه تاسیسات نظامی ایران امکان مسدود ساختن تنگه هرمز از سوی آن کشور را از بین ببرد، همچنین تاکتیک اسکورت نفتکش‌ها تا میادین صدور نفت در حاشیه جنوبی خلیج فارس و بالعکس را به مرحله اجرا در خواهد آورد. نیروی دریایی آمریکا در سال‌های آخر جنگ ایران و عراق و حملات گسترده قایق‌های تندرو به نفتکش‌ها در خلیج فارس از این روش برای حفظ جریان صادرات نفت کشورهای عربی استفاده می کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که «جو لیبرمن» از جمله سناتور‌های بسیار بانفوذ آمریکایی روز یکشنبه گفته ‌بود ایالات متحده برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران و توقف کشتار سربازان این کشور در عراق باید برای آغاز حمله نظامی علیه کشورمان آماده شود.

تهران همواره تاکید کرده که تهدیداتی اینچنین را یک «جنگ روانی» می‌داند و تسلیم فشارهای غرب نخواهد شد. با این حال درصورتی که آمریکا به یک حمله احتمالی دست بزند با پاسخی محکم و همه‌جانبه روبرو خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین