کد خبر: ۶۲۰۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

آنفلوانزا یکی از ١٠ بیماری خطرناک سال 2019

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آنفلوانزا جزو یکی از ١٠ خطر جدی مطرح شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در در سال ٢٠١٩ میلادی است.
آنفلوانزا یکی از ١٠ بیماری خطرناک سال 2019
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدرضا دهقانی» در کنفرانس علمی آنفلوآنزا در یزد، با بیان این که در سال 2019 سازمان بهداشت جهانی به 10 خطر اشاره کرده که بیماری آنفلوانزا جزو آنهاست،‌ اظهار کرد: باید همه همکاران در حوزه بهداشت و درمان هوشیار بوده و با توجه به رسیدن فصول سرد مراقبت جدی در برابر این بیماری انجام دهند.

وی افزود: آخرین تجربه جهانی، بروز پاندمی این بیماری در سال 2008 میلادی بود که 84 کشور جهان را آلوده کرد که منجر به 180 هزار مرگ در جهان و 140 مورد در کشور ایران شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به افزایش موارد قطعی بیماری آنفلوانزا امسال در استان یزد، زنان باردار، سالمندان بالای 50 سال، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی، خونی، کلیوی، کبدی و متابولیک مهمترین گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند.

دهقانی تصریح‌ کرد: واکسیناسیون از عوارض شدید بیماری و مرگ و میر می‌کاهد و موارد بستری را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بهترین زمان واکسیناسیون سالیانه علیه بیماری آنفلوانزا در مهر ماه است، هر چند تزریق این واکسن در هر موقع از طول سال موثر خواهد بود و می توان با آموزش توصیه های بهداشتی به بیماران از قبیل رعایت آداب سرفه، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها، ماندن در منزل و عدم حضور در اماکن شلوغ و تجمعی می توان از انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری بعمل آوریم.

کنفرانس علمی تقویت نظام کنترل و مراقبت بیماری آنفلوانزا ویژه مدیران گروه‌های آموزشی، فوکال پوینت‌های علمی شهرستان‌ها، پزشکان اورژانس و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تشکیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین