کد خبر: ۶۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۲
«شان مک کورمک» خبر داد:

افزایش فشار آمریکا برای تشديد تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شان مک کورمک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در هفته‌های آینده تلاش‌های دیپلماتیک کشورش برای تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران افزایش خواهد یافت. در همین راستا مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در دیدار با مسئولان کشورهای اروپایی و غیر اروپایی تلاش می‌کنند زمینه تصویب قطعنامه‌ای دیگر در شورای امنیت علیه ایران را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا پیش‌بینی می‌کند در هفته‌های آينده شاهد موج تازه‌ای از دیپلماسی (این کشور) برای تصویب تحریم‌های جدید در شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران باشیم. 

مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این مطلب گفت: زمان مشخصی را برای تصویب قطعنامه تعیین نمي‌کنم اما پیش‌بینی می‌کنم در هفته‌های پیش رو شاهد مباحث بیشتر در نیویورک و پایتخت کشورهای عضو شورای امنیت باشیم.

بنا به این گزارش افزایش تلاش‌های دیپلماتیک با هدف تصویب قطعنامه سوم تحریم علیه ایران صورت می‌گیرد. شورای امنیت سازمان ملل تاکنون دو قطعنامه 1737 و 1747 را علیه ایران به تصویب رسانده و از این کشور خواسته است تا مهلتی معین، برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند. اما تهران با امتناع از پذیرش قطعنامه‌های مذکور مسیر تصویب قطعنامه سوم را هموار کرده است.

بنا به گفته مک کورمک در راستای افزایش تلاش‌های دیپلماتیک نیکلاس برنز معاون وزیر خارجه آمریکا این هفته با همتایان خود از آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در پاریس دیدار و در مورد مساله هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد. 

وی افزود: کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا نیز در هفته‌های گذشته با همتایان خود در این خصوص صحبت کرده است. 

مک کورمک همچنین گفت که آمریکا خارج از چارچوب تحریم‌های شورای امنیت با متحدانش در مورد اعمال تحریم‌های مالی علیه ایران مذاکره کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجموعه این اقدامات را فرستادن پیامی روشن برای ایرانی‌ها دانست، مبنی بر اینکه دنیا توسعه سلاح‌ اتمی در این کشور را تحمل نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین