کد خبر: ۶۲۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
رئیس کمیته انتقال محکومان ایران:

زوج بیمار زندانی در هند به ایران منتقل شدند

رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت: زوج بیمار زندانی ایرانی در هند که به اتهام تلاش برای ورود به یک کشور ثالث با استفاده از گذرنامه جعلی توسط مقامات هندی دستگیر، محاکمه و زندانی شده بودند، به کشور منتقل شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباسی روز چهارشنبه افزود: این زوج ایرانی با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین دو کشور ایران و هند و با همکاری دوستانه مقامات دولتی و قضایی هند، جهت گذراندن ادامه مدت محکومیت خود در زندان تبریز صبحگاه امروز وارد تهران و تحویل مقامات مسئول شدند.

وی با رد برخی خبرهای کذب که مقامات قضایی هند با فشار کمپین ها با انتقال این زوج محکوم موافقت کرده اند، تاکید کرد: از مدت‌ها قبل این موضوع در دستورکار کمیته انتقال محکومان و وزارت امور خارجه و سفارت ایران در هند بوده و این اولین تجربه هندوستان در انتقال محکومان از زندان بنگلر و حیدرآباد است که در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین دو کشور ایران و هند با موفقیت انجام می شود.

زوج بیمار زندانی در هند به ایران منتقل شدند

عباسی اظهار داشت: هرچند این تجربه انتقال با دشواری هایی همراه بود اما به همت مقامات سیاسی و قضایی و پلیسی ۲ کشور با موفقیت انجام شد و محکومان یاد شده باید بقیه دوران محکومیت خود را در زندان های جمهوری اسلامی ایران بگذرانند.

جعل گذرنامه یا استفاده از گذرنامه جعلی و اقدام برای قاچاق انسان و هرگونه تلاش برای ورود غیرقانونی به هند یا کشور ثالث مستوجب مجازات سنگین خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین