این روزها که بحث دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ است، شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام به یک بازار پررقابت برای فروش خدمات و محصولات تبدیل شده است؛ بنابراین واضح است که پیش از ورود به چنین فضای پرهیاهویی باید حسابی ارهی خود را تیز کرده و هوش و ذکاوتتان را بهکارگیرید تا بتوانید به فروش بالا در اینستاگرام دست یابید.
شما برای رسیدن به نتایج مطلوب و فروش بیشتر، باید سعی کنید که تا جای ممکن اعتماد مخاطبان را جلب نمایید. درست است که هدف اصلی از راهاندازی پیجهای تجاری در اینستاگرام افزایش تعداد فالوورها و فروش بیشتر است، اما نباید به شعور مخاطب توهین شود و او را احمق فرض کرد. چرا که در این حالت، دیر یا زود مخاطبان تمام اعتمادشان را به ما از دست خواهند داد و این یعنی نابودی کامل! پس اولین اولویت فروش در اینستاگرام اعتمادسازی در میان مخاطبان میباشد.
تبلیغات چطور منجر به فروش بالا در اینستاگرام میشود؟
تبلیغات زمانی شما را به فروش بالا در اینستاگرام خواهند رساند که آنچه که واقعاً هستید را به مخاطب نشان دهید. پس از آنکه موفق به ایجاد حس اعتماد در ذهن مخاطبان شدید، میتوانید با انتشار تبلیغات حرفهای فالوورهای خود را به مشتری تبدیل نمایید. اما آیا واقعاً با اصول و نکات لازم برای انجام تبلیغات در موبایل و اینستاگرام آشنا هستید؟ بر اساس نظریهی ویلیام برنباخ (یکی از اَبَرقدرتهای عرصهی تبلیغات در آمریکا)، تبلیغات بیش از آنکه هنر باشد، یک علم است! بنابراین با توجه به انفجار اطلاعات در دنیای معاصر امروز، میتوان گفت که انجام تبلیغات به صورت تخصصی و بینقص کار هر کسی نیست. در واقع، این امر مستلزم حضور طراحان تبلیغاتی است که میدانند چطور با مشتریان در ارتباط باشند. آنها با بهکارگیری استراتژیهای هنرمندانه که با استفاده از مدلسازی ریاضی به دست آوردهاند، قادر هستند تا به فروش قابل توجهی دست یابند.
افراد، بهویژه زمانیکه از شبکهی اجتماعی اینستاگرام برای توسعهی بیزینس خود استفاده مینمایند، تولید محتوا برای آنان ارزشمند خواهد شد. لذا، مهمترین نکتهای که پیش از انجام تبلیغات برای رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام باید به آن توجه داشت این است که بتوان یک بستر محتوایی مناسب فراهم آورد. به این معنا که حداقل تعداد پستهایی که در یک صفحه وجود دارد، مشخصکنندهی حوزهی فعالیتی مرتبط با برندی که برای آن تبلیغ میشود، باشد. قبل از دست به کار شدن برای تولید هرگونه محتوا، لازم است تا ابتدا مخاطبین هدف مشخص شوند. برای اینکار باید به سوالاتی همچون «میانگین سنی مخاطبانمان چند سال است؟»، «مخاطبین ما به چه چیزهایی علاقمندند؟»، «هدف مخاطبین از دنبال کردن پیج ما چیست؟» و یا اینکه «مخاطبین ما در کدام منطقه زندگی میکنند؟»، پاسخ داد. با جواب دادن به چنین سوالاتی میتوان از تولید محتوای نامربوط جلوگیری کرد و یک پیج با کیفیت ساخت.
قدرت عکسهای خلاقانه را دست کم نگیرید!
عکسهای خوب و با کیفیت چگونه شما را به فروش بالا در اینستاگرام خواهند رساند؟ این مورد یکی از تکنیکهایی است که نقش بسیار موثری برای تبلیغات در اینستاگرام دارد. عکسها خیلی سریعتر، عمیقتر و حتی بهتر از صدها صفحه مطلب میتوانند فحوای کلام را به مخاطبان هدف منتقل نمایند. بر اساس نتایج به دست آمده از برخی مطالعات مشخص شده است که حدود ۹۰ درصد از اطلاعاتی که در ذهن انسانها ذخیره میشوند به صورت تصویری هستند. به خصوص که در رسانههای اجتماعی همچون اینستاگرام که بر پایهی تصویر بنا شدهاند، بهتر است که تمام محتواها جنبهی بصری داشته باشند. استفاده از محتوای تصویری بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب تاثیر مستقیم میگذارد و یقیناً او را به سوی آنچه که در ذهن تولیدکنندهی محتوا میگذرد، سوق خواهد داد؛ بنابراین محتوایی که در آن از تصویر استفاده شود، بسیار بیشتر از سایر مطالب بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب خواهد کرد.
تصاویر با معنا میتوانند هزاران حرف ناگفته را در دل خود جای دهند و تعیینکنندهی برداشت مخاطب از یک محتوا خواهند بود. درست است که محتوای متنی برای پیدا شدن صفحات شما در موتورهای جستجو مناسبتر هستند، اما هرگز نمیتوان منکر این واقعیت شد که خلق محتوای تصویری برای مخاطبان همواره محبوبتر میباشد. بیشک قرار دادن یک تصویر بیربط داخل پست کار بسیار سادهای است. خب آیا فایدهای هم دارد؟ فرض کنید مطالبی که منتشر میشوند دربرگیرندهی اطلاعات باارزشی در زمینهی خدمات یا محصولات ارائه شده از سوی برند موردنظر باشند. اما در صورت عدم استفادهی صحیح از تصاویر، تاثیر محتوا به میزان قابل توجهی از بین رفته و خنثی خواهد شد. در حالیکه بهکارگیری تصاویر مناسب که حاوی پیامهای موثر باشند، میتواند اثرگذاری یک مطلب متوسط را تا چندین برابر افزایش دهد. پس در استفاده از محتواهای تصویری مناسب برای رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام غافل نشوید!
تبلیغات با موبودید، راهی برای رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام
گفتیم که تبلیغات حرفهای یکی از مهمترین راههای رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام میباشد. اما متاسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد سودجو با استفاده از رباتها و روشهای غیر قانونی، تعداد بازدیدها و کلیکهای تبلیغاتی را افزایش میدهند. اما از آنجایی که الگوریتمهای شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار هوشمندتر از گذشته شدهاند، این شیوههای غیرواقعی را تشخیص داده و چنین صفحاتی را مسدود مینمایند. بازگردانی و رفع مسدودیت این صفحات نیز تقریباً غیر ممکن میباشد. پس بهتر است که حواستان به پیشنهادهای فریبکارانه در این زمینه باشد. چرا که در صورت مرتکب شدن چنین اشتباهاتی، علاوه بر آنکه هزینههای اضافی و گزاف را متحمل خواهید شد، به نتیجهی دلخواهتان نمیرسید و در نهایت انگیزهی خود نسبت به کسب و کارتان و حتی استفاده از اینستاگرام را هم از دست خواهید داد. بنابراین، پیشنهاد ما به شما این است که از سرویسهای حرفهای برای این کار کمک بخواهید.
به یاد داشته باشید که در بحث برندینگ و تبلیغات هیچ چیزی جذابتر و دلچسبتر از تلنگری نیست که ناگهان توسط یک تبلیغ بر پیکر بازار وارد شود و موفق به جلب توجه اکثر مخاطبان به سوی خودش شود. این اتفاق خوشایند را میتوان برای هر کسب و کاری یک شانس بزرگ و موفقیت فوقالعاده به حساب آورد. اما زنده نگه داشتن نام یک برند تجاری بسیار پیچیدهتر از تفکر افراد معمولی است؛ لذا حضور مجریان متخصص در این زمینه الزامی است. موبودید با توجه به تجارب بالا و سابقهی درخشانی که در عرصهی تبلیغات، بهویژه تبلیغات برای کانال پرطرفدار اینستاگرام دارد، میتواند رویای رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام را برای شما تحقق بخشد. این سامانه به عنوان اولین و بزرگترین سامانهی تبلیغات در رسانههای اجتماعی در ایران است که با پذیرش تبلیغات در اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی، میتواند شما را در راهاندازی کمپینهای مختلف تبلیغاتی همراهی نماید.