کد خبر: ۶۲۰۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

جنجالی شدن پوشش ولیعهد سوئد/عکس

ولیعهد کشور سوئد در سفر خارجی اخیرش به هنگام بازدید از یک مسجد حجاب به سر کرد؛ اقدامی که واکنش‌ها و بازخورد‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در پی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

 شاهزاده ویکتوریا، ولیعهد کشور سوئد طی سفر خارجی اخیر خود به بوسنی و هرزگووین به نشانه احترام به اعتقادات مسلمانان این کشور حین بازدید از مسجدی با پوشش حجاب اسلامی در این مسجد حاضر شد.

جنجالی شدن پوشش ولیعهد سوئد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولیعهد سوئد و مسن‌ترین فرزند پادشاه این کشور موسوم به پادشاه "کارل شانزدهم گوستاف" به همراه همسرش شاهزاده دنیل و ایزابلا لووین، وزیر محیط زیست و آب‌وهوای سوئد در سفر به بوسنی و هرزگووین به بازدید از مکان‌های مختلف از جمله مقر متعلق به یک شرکت فن‌آوری اطلاعات سوئدی در شهر سارایوو پرداختند.

این شاهزاده خاندان سلطنتی سوئد و همسرش در ادامه این سفر به ناحیه "شهر قدیمی" سارایوو رفته و در آنجا از یک کلیسای مسیحیت ارتودوکس، یک مسجد، یک کنیسه و یک کلیسای بزرگ مسیحیان کاتولیک بازدید کردند. با این حال ولیعهد سوئد تصمیم گرفت در جریان بازدید از مسجد مذکور به نشانه احترام به عقاید مسلمانان پوشش حجاب اسلامی داشته باشد.

اقدام وی با این حال با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و برخی سوئدی‌های جمهوریخواه این اقدام ولیعهد سوئد را برنتافتند و با توجه به این که وی مسیحی است، به این اقدام او اعتراض کردند.

کشور بوسنی و هرزگووین یک کشور چند فرهنگی و چند مذهبی است که در آن مسیحیان کاتولیک و ارتودوکس در کنار مسلمانان و یهودیان به یکدیگر همزیستی دارند.

به غیر از ولیعهد سوئد پیشتر سابقه داشته که دیگر رهبران زن اروپا هم در جریان سفرهایشان به کشور‌های اسلامی پوشش حجاب به سر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
خوب احترام گذاشته.چی شده حالا!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین