کد خبر: ۶۲۱۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹

مکزیک به مورالس پناهندگی داد

 «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک گفت که به «اوو مورالس» پناهندگی داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش بامداد سه‌شنبه رویترز، ابرارد گفت: ما فورا به وزارت خارجه بولیوی اعلام خواهیم کرد که طبق قوانین بین‌المللی باید زمینه خروج امن وی را فراهم کند.

پیش از انتشار این خبر نیروهای مسلح بولیوی در بیانیه‌ای متعهد شد که از «بخش‌های حیاتی خدمات‌رسانی عمومی» حفاظت کند.

مکزیک به مورالس پناهندگی داد

نیروهای مسلح بولیوی یک روز بعد از اعلام استعفای «اوو مورالس» رئیس جمهوری چپگرای این کشور گفت که طرح‌هایی برای حفاظت از بخش‌های حیاتی خدمات‌رسانی عمومی به اجرا خواهد گذاشت.

پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی و با وجود تایید «دادگاه عالی انتخابات»، مخالفان مورالس اعلام کردند که این نتایج را نمی‌پذیرند و از آن زمان تاکنون دست به اعتراض‌های خشونت‌آمیز زده‌اند.

به دنبال تشدید بحران سیاسی در بولیوی، سازمان کشورهای آمریکایی (اواِی‌اس - OAS) از دولت لاپاز خواسته بود، نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در ۲۸ مهرماه (۲۰ اکتبر) را ملغی اعلام و انتخابات دوباره برگزار کند.

سرانجام یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه (۱۰ نوامبر) با دخالت ارتش بولیوی، مورالس مجبور به استعفا شد و در نطق تلویزیونی گفت: استعفای خود را تقدیم می‌کنیم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

وی شرایط جاری در بولیوی را به کودتا علیه دولت تعبیر کرد و خطاب به مردم کشورش گفت: دوست دارم اعلام کنم، مبارزه ما پایان نیافته و تلاش برای تحقق برابری و صلح همچنان ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
پایان دیکتاتور
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین