کد خبر: ۶۲۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

علت مرگ بنیانگذار نیروهای «کلاه سفید» سوریه چه بود؟

جسد «جیمز لا مژرار» بنیانگذار انگلیسی گروه موسوم به «دفاع غیرنظامی» یا «کلاه‌ سفیدهای سوریه» که در مناطق تحت کنترل مخالفان مستقر بودند، در خانه‌اش در استانبول ترکیه پیدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از همسایه لامرژار و یک مقام دیپلمات منتشر کرده و رسانه های دیگر نیز خبر مرگ او را گزارش کرده‌اند.

همسایه لامرژار در این باره گفت که جسد او، صبح روز دوشنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در خانه‌‌اش در محله بی‌ اوغلو در مرکز شهر استانبول پیدا شده است.

علت مرگ بنیانگذار نیروهای «کلاه سفید» سوریه چه بود؟

به گفته دیپلمات یاد شده که نامش فاش نشده، علت مرگ لامرژار هنوز مشخص نیست.

«روسیا الیوم» نیز گزارش داد که پلیس ترکیه در حال بررسی عوامل مرگ بنیانگذار کلاه سفیدها است.

«کلاه سفیدها» گروهی که ظاهرا بین‌المللی است، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ در سوریه شروع کرد. این گروه از سوی جیمز لا مژرار کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تأسیس شد.

حوزه کاری این سازمان از همان ابتدا مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده نشان داد که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی بوده و فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

این گروه در ظاهر وظیفه امدادرسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه را به عهده داشتند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می‌دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی‌ها در سوریه انجام می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین