کد خبر: ۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۶
عراق در التهاب انفجار حرمین عسگریین

بوش: شیعیان خویشتنداری کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور ایالات متحده اقدام عوامل القاعده در انفجار مناره‌های حرمین عسگریین در عراق را «عملی وحشیانه» نامیده و از نخست‌وزیر نوری المالکی خواسته‌است تا این «موقعیت تراژیک» را به فرصتی برای رفع اختلافات فرقه‌ای در این کشور تبدیل نماید. این در حالی‌است که از عراق خبر می‌رسد شش مسجد متعلق به اهل سنت در بغداد و اسکندریه هدف حملات متقابل قرار گرفته و به‌شدت آسیب دیده‌اند.

در بیانیه جرج بوش که شامگاه چهارشنبه از سوی کاخ سفید منتشر شد چنین آمده‌است: «عمل وحشیانه تروریست‌ها بی گمان با هدف شعله‌ور ساختن آتش منازعات فرقه‌ای در میان مردم عراق صورت گرفته است. تروریست‌ها می‌خواهند مردم عراق را در راه دستیابی به آرمان‌های بلندشان که همانا ایجاد کشوری امن،آزاد و مرفه است ناکام بگذارند».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: «من نیز همچون رهبران عراق از تمام مردم این کشور می‌خواهم تا با حفظ خویشتنداری و پرهیز از اقدامات انتقام‌جویانه در برابر تلاش القاعده برای برانگیختن دشمنی‌های فرقه‌ای در سزمین تاریخی‌شان ایستادگی نمایند. از مردم عراق می خواهم که به‌جای دشمنی با یکدیگر در کنار رهبرانشان ایستاده و نبرد شجاعانه با عوامل القاعده را ادامه دهند».

به گزارش سی‌ان‌ان گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گفت که رئیس‌جمهور آمریکا مرتبا با مالکی در تماس بوده و اوضاع عراق را دنبال می کند. پیش‌تر ژنرال پتریوس فرمانده نیروهای ارتش آمریکا و رایان کروکر سفیر این کشور در عراق نیز با محکوم ساختن حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر سامرا مراتب همدردی خود را با مردم عراق اعلام داشتند. 

این در حالی است که مطابق گزارش های پلیس عراق و ارتش امریکا حملاتی متقابل به مساجد متعل به اهل سنت در بغداد و سایر شهرهای عراق صورت گرفته است. در استان جنوبی بابل مردان مسلح با اشغال مسجد بزرگ شهر اسکندریه که به اهل سنت تعلق دارد تلاش کردند با استفاده از مواد منفجره آن را ویران نمایند. دیگر مسجد متعلق به اهل سنت در این شهر نیز هدف حملات تفنگداران ناشناس قرار گرفته است.

همزمان چهار مسجد مهم متعلق به اهل سنت در محلات شهرک صدر، بیعا، عمیل و شعله بغداد مورد حمله مرداد مسلح قرار گرفت. این در حالی است که نخست وزیر نوری المالکی از ظهر چهارشنبه در بغداد و سامرا مقررات منع آمد و شد وضع کرده‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین