کد خبر: ۶۲۱۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

بازگشت خشکسالی به ایران؟ بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی دارد

کارشناس آب‌های سطحی شرکت مدیریت منابع آب از ثبت ۲۳.۹ میلی متر بارش از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا امروز در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین خلیل شایان افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا ۲۲ آبان به ۲۳.۹ میلی متر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷.۲ میلی متر و در بلندمدت معادل ۲۲.۲ میلی متر بوده است که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از شش حوضه آبریز اصلی کشور متوسط بارش در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و دریاچه ارومیه تا ۲۲ آبان کمتر از نرمال بوده است، افزود: متوسط بارندگی در حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم بیشتر از نرمال بوده است.

بازگشت خشکسالی به ایران؟ بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی دارد

کارشناس آب‌های سطحی دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۲ آبان مربوط به ایستگاه رامسر صفارود استان مازندران و معادل ۳۴۴ میلی متر و کمترین آن مربوط به ایستگاه محمد آباد یزد و فاقد بارندگی بوده است.

خلیل شایان گفت: میانگین بارندگی‌های استان تهران منتهی به ۲۲ آبان، ​معادل ۷۰.۲ میلی متر است که نسبت به متوسط بلند مدت ۱۱۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
1
هواشناسی که پیش بینی کرده بود امسال پاییز خیلی بارندگی هست پس کو انوقت که میگن ما ایرانی ها از تکنولوژی علم همه چیز صد سال عقبیم ناراحت نشیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین