کد خبر: ۶۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۳:۳۶

پیام مهم رهبری درباره انفجار حرم عسگریین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ضمن تسلیت مصیبت بزرگ هتک حرمت مرقد امامان عسگریین، سرویس‌های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست‌ها را طراحان اصلی این جنایت بزرگ دانستند. رهبر معظم انقلاب تصریح کردند «علماء و بزرگان جهان اسلام و عموم مسلمانان بویژه مردم عراق شیعه و سنی باید ضمن هوشیاری درقبال سیاست خطرناک تفرقه افکنی دشمنان ، خویشتنداری خود را حفظ و همدلی با برادران مسلمان را بیش از پیش رعایت کنند».

متن کامل پیام آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت حادثه انفجار درحرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسگریین سلام الله علیهما به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
دست تبهکار فتنه‌انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه انفجار درحرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسگریین سلام الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله عشق و ارادت می‌ورزند، غمگین و جریحه دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملتهای مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ئی است.

عاملان کوردل و سیه‌روی این جنایت بزرگ، چه بازماندگان کافرکیش رژیم بعث صدامی باشند و چه متحجران فریب خورده وهابی و سلفی، تردید نمی‌توان کرد که سرویس‌های جاسوسی اشغالگران و صهیونیست‌ها طراحان اصلی این نقشه پلیدند. اشغالگران برای سست کردن پایه‌های دولت مردمی عراق و توجیه حضور نامشروع خود در آن کشور، میدان را برای تروریست‌ها و وحشت آفرین‌ها باز گذارده و میان برادران مسلمان آتش افروزی می‌کنند. حرم مطهر عسگریین قرنها در شهر سامراء و در میان مردم اهل تسنن محترم بود و هرگز کسی در هیچ دوره به ساحت مقدس آن اهانت روا نداشته بود.

اکنون در دوران سلطه اشغالگران این دومین بار است که چنین بیشرمانه و جنایتگارانه به آن جایگاه رفیع و قدسی تعرض می‌شود. اشغالگران عراق نمی‌توانند از مسوولیت این جنایت بزرگ شانه خالی کنند. برادران شیعه و سنی عراق به هوش باشند که در دام توطئه دشمن نیفتند.

مسلمانان در همه جای جهان بیش از گذشته باید مراقب سیاست تفرقه‌افکنی و جنگ افروزی دشمنان اسلام باشند. امروز دشمنان درعراق، در فلسطین، در لبنان و در هر نقطه از جهان اسلام که بتوانند آتش افروزی می‌کنند و با بهانه‌های گوناگون مذهبی و قومی و حزبی و غیره مسلمانان را به صف آرایی در برابر یکدیگر و برادرکشی تحریک مینمایند. مسلمانان نباید به آنها در این هدف ننگین و خطرناک کمک کنند. علمای محترم اهل تسنن فاجعه سامراء را محکوم کنند و صریحا بیزاری خود را از مرتکبان آن ابراز نمایند و علمای محترم شیعه، پیروان اهل بیت علیهم السلام را به خویشتنداری دعوت کنند و همه علماء و بزرگان روحانی جهان اسلام پیروان خود را به همدلی با برادران خود و رعایت احساسات مذهبی هر فرقه سفارش نمایند.

اینجانب این مصیبت بزرگ و سایر مصائب مسلمین را به حضرت بقیه‌الله ارواحناه فداه تسلیت عرض میکنم. خداوند شر مستکبران ظالم و کافر را از سر ملتهای مسلمان برطرف نماید.

والسلام علی عبادالله‌الصالحین
سید علی خامنه‌ای
‪ ۲۴‬خرداد ماه ‪۱۳۸۶‬

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین