کد خبر: ۶۲۱۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
در آئین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

روحانی: فلسطین مساله اول جهان اسلام است

رئیس جمهور، فلسطین و قدس شریف را مهمترین موضوع جهان اسلام دانست و با اشاره به سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن این اولویت نخست جهان اسلام، گفت: افکار عمومی جهان اسلام به دشمنان اجازه نخواهد داد که موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان مساله اول جهان اسلام، به فراموشی سپرده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تاکید براین‌که «عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هشیاری دنیای اسلام است»، اظهارداشت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اگر بتوانند نسل جوان ما را از آرمان های به حق، دور کرده و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در توطئه های خود علیه جهان اسلام موفق می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که «دستکم طی سه دهه گذشته منشاء هر جنگ، کشتار و اختلاف در منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است»، تاکید کرد: نسل جوانان باید درک کنند که آمریکا به عنوان دوست ملت های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود و حل مسائل منطقه باید توسط مردم حل و فصل شود.

روحانی: فلسطین مساله اول جهان اسلام است

رئیس جمهور با تبریک ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع) و هفته مبارک وحدت و همچنین خیرمقدم به میهمانان سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی موضوع دستور کار این کنفرانس «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» را یکی از مهم‌ترین موضوعات جهان اسلام عنوان کرد و گفت: گر چه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مسأله و مشکل اول دنیای اسلام خارج کنند و یا حتی آن را به فراموشی بسپارند، اما افکار عمومی دنیای اسلام، عالمان و فرهیختگان اسلامی به آنها این اجازه را نداده و نخواهند داد.

روحانی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین طراحی در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمانان ایجاد تردید نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند.

رئیس جمهور تأکید کرد: همه تلاش‌ها بر این بوده که همه ما فراموش کنیم غرب و در رأس آن آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته و همه تلاش‌ها بر این مبنا بوده است که فراموش کنیم که سرزمین مقدس فلسطین توسط گروهی اشغالگر تصرف شده و به اشغال در آمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها فلسطینی در جهان آواره هستند.

روحانی افزود: همه تلاش‌ها بر این است که از اهمیت آن کاسته شود که مردم فلسطین باید به سرزمین و وطن خود بازگردند. دشمنان در این زمینه توفیقاتی به دست آورده‌اند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیده‌اند.

رئیس جمهور افزود: آنها می‌خواستند رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان یک کشور عادی و معمولی مورد پذیرش همه مسلمانان منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد. حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامله قرن نامید و حتی تلاش کردند، قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند، اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاوردند.

روحانی تأکید کرد: از کشتار مردم افغانستان تا کشتار مردم عراق و مردم مظلوم یمن و ایجاد اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی، همه اینها از آثار توطئه‌های شوم آمریکا در این منطقه بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنهایی که می‌گویند آمریکا می‌تواند به عنوان راه‌حل باشد، موردی را به ما نشان دهند، گفت: آمریکا در طول سال‌های گذشته به کدام کشور منطقه خدمت و کمک کرده و کدام کودتا، جنگ و اختلاف در منطقه خاورمیانه بوده که منشأ آن آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

روحانی اظهار داشت: اولین مسأله دنیای اسلام این است که این تردید را از نسل جوان بزداییم که آمریکا به هیچ عنوان دوست ملت‌های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود. همان‌هایی که به صراحت و با زبان روشن‌تر اخیراً سخن می‌گویند. قبلاً می‌گفتند برای نجات مردم کویت به منطقه آمده‌ایم یا برای ایجاد امنیت آبراه‌ها در منطقه حضور داریم و یا می‌گفتند برای مقابله با تروریسم، هواپیماها و نیروهای نظامی خود را به منطقه اعزام می‌کنیم اما همان‌ها امروز به صراحت می‌گویند، هدف ما چاه‌های نفت سوریه است و از این بیان صریح‌تر و روشن‌تر از رژیم حاکم بر کاخ سفید نشنیده بودیم.

رئیس جمهور افزود: می‌دانستیم هدف آمریکا، نفت منطقه و تاراج منابع مسلمانان است، اما هیچ‌وقت این تعبیر را نشنیده بودیم که برخی کشورها گاو شیرده هستند و ما باید از این گاو شیرده برای تأمین منافع خود استفاده کنیم و از این واضح‌تر رژیم صهیونیستی اهداف خود را بیان می‌کند، گر چه برای ما کاملاً روشن بود.

روحانی تأکید کرد: اینکه آمریکا دشمن مردم عرب و اسلام و مسلمانان است و با نجات فلسطین و کمک به مردم فلسطین میانه‌ای ندارد، برای ما روشن بود اما وقتی گفتند که ما قدس شریف را پایتخت می‌دانیم، برای ما واضح‌تر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم از ۱۲ کتاب عنوان برگزیده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی کرد.

این کتاب‌ها در راستای تبیین و ترویج گفتمان تقریب بین مذاهب اسلامی و تعامل علمی و فکری میان علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام توسط پژوهشگاه مجمع تقریب و با همکاری دیگر نهادهای علمی و فرهنگی، شورای هماهنگی مدارس اهل سنت و موسسه فرهنگی دار الحدیث تهیه، چاپ و منتشر شده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
تو وظیفه خودتو انجام بده.ما به تو رای دادیم مشکلات مردم ایران رو حل کنی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین