کد خبر: ۶۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۹
در بحران اتمی ایران

هاشمی: راه فعلی غرب به بن‌بست می‌رسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد راهی که جهان غرب در بحران اتمی ایران در پیش گرفته به بن‌بست خواهد رسید. هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که راه درست حل مساله هسته‌ای ایران «مذاکره عاقلانه، عادلانه و پرهیز از سلطه گری بیجاست» همچنین ابراز امیدواری کرد که مخالفان برنامه‌های اتمی ایران باعث نشوند در منطقه حساس خاورمیانه شرایطی به وجود آید كه دودش به چشم همه رود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته پایتخت با اشاره به مناقشه اتمی ایران گفت: هنوز مخالفان پیشرفت جمهوری اسلامی دست از تهدید و ارعاب بر نداشته و از سیاست راه اندازی جنگ روانی که طبیعت مستکبران است، استفاده می‌کنند اما راهی که می‌پیمایند، به بن بست ختم می‌شود.

وی تاکید کرد: راه درست حل مساله هسته‌ای ایران مذاکره عاقلانه، عادلانه و پرهیز از سلطه گری بیجاست که متاسفانه در طرف مقابل ما این انصاف دیده نمی شود ولی جمهوری اسلامی جز در حد حقوق قانونی و بین المللی خود اقدامی نکرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر این‌كه جمهوری اسلامی در مقابل چنین عملكردی جز تلاش برای رسیدن به حقوق قانونی و بین‌المللی خود هیچ اقدام دیگری نكرده است در عین حال افزود: ما هنوز هم امیدواریم و از خدا می‌خواهیم تا كمك كند متجاوزان و زورگویان سر عقل بیایند و باعث نشوند در منطقه ما - كه یك منطقه حساس جهانی است - شرایطی به وجود آید كه دودش به چشم همه رود. در مساله‌ای كه می‌شود به آسانی مشكل را حل كرد، به آن‌ها توصیه می‌كنیم كه به سمت راه‌های پیچیده و ستمگرانه كه خیری حتی برای خودشان هم ندارد، نروند.

‌هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنرانی خود، وضعیت منطقه را «بد» توصیف کرد و در خصوص تحولات اخیر فلسطین اظهار داشت: نیروهای جهادگر در فلسطین به جای مبارزه با اسرائیل غاصب، به جنگ با همدیگر روی آورده‌اند و در نتیجه، 110 نفر از نیروهای دو طرف در نوار غزه کشته شدند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر اعلام شد یکی از گروه‌های مذکور غزه را تصرف کرده و گروه دیگر در کرانه باختری استقرار یافته و این حرکت دقیقا در جهت تمایل دشمنان است و مجاهدانی که برای خدا و میهن خود و نجات آوارگان از وضعیت موجود مسلح شدند، به خاطر مسائل قابل گذشت اسلحه به روی خودی‌ها گرفته‌اند و دشمن اصلی را از یاد برده اند.در لبنان نیز با وجود تجربه تلخ گذشته که اسرائیل با تصرف مناطق جنوبی آن کشور جنایت صبرا و شتیلا را به وجود آورد، علائم درگیری‌های داخلی در حالی روز به روز در حال افزایش است که دشمن همچنان در کنار آنها به سر می‌برد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در عراق وضعیت به مراتب بدتر است و ماموران شهری هر روزه اجساد مثله شده کشته شدگان را از سطح خیابان‌ها جمع می‌کنند و 4 میلیون از زندگی راحت بریده و آواره شده اند.

آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی به حادثه تروریستی انفجار مجدد حرم شریفین امامین عسگریین اشاره کرد و در محکومیت این اقدام دشمنان متذکر شد: ائمه اطهار (ع) در زمان حیات شریف خود مظلوم و تحت محاصره نظامیان خلفای جور زمان بودند و امروز نیز مورد ظلم و ستم و اقدامات جاهلانه قرار می‌گیرند.

وی اقدام تروریستی مذکور را تلاش در جهت اختلاف افکنی بین صفوف مسلمانان جهان عنوان کرد و از مصائب بزرگ عصر ما این است که دشمنان می‌خواهند بین فرق اسلامی تفرقه و آنها را به جان یکدیگر بیاندازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از مسلمانان به ویژه مردم خوب عراق اعم از شیعه و اهل سنت خواست که تحت تاثیر اقدامات جاهلانه قرار نگرفته و ریشه فتنه را بسوزانند تا وحدت اسلامی مخدوش نشده و از بروز اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری شود.

هاشمی رفسنجانی همچنین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یکی از مناسبت‌های این هفته گرامی داشت و گفت: تاسیس این دانشگاه موجی از امید را در بین مردم به وجود آورد و هم اکنون به درختی برومندی تبدیل شده است که شاخ و بار و برگ او همه کشور را فراگرفته است .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی و تاسیس شعبه‌های گوناگون آن در سطح جهان اشاره کرد و گفت: هیچ کس مالک هیچ بخشی از این دانشگاه نیست و اگر این دانشگاه مالکی هم داشته باشد خود مردم مالک آن هستند، آن هم بیشتر مردمی که از قشر متوسط به این دانشگاه پیوسته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین