کد خبر: ۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۲

اعتراض تهران به بازداشت 3دیپلمات ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش آمریکا 3 تن از دیپلمات‌های رسمی جمهوری اسلامی در عراق که برای یک مرخصی اداری عازم تهران بودند را به دلایل نامعلومی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی بی‌دلیل، آن‌ها را آزاد کرد. این اقدام در شرایطی صورت گرفته است که 5 ایرانی بازداشت‌ شده در شهر اربیل عراق که اعضای دفتر ارتباطی ایران بودند، همچنان پس از گذشت چند ماه در اسارت ارتش ایالات متحده به سر می‌برند.

در واکنش به این موضوع، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران رویکرد ناشایست نیروهای آمریکایی در خصوص دستگیری سه دیپلمات ایرانی و آزادی آنان را مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی و اقدامی کاملا نامناسب در رفتار با دیپلمات‌ها و مداخله آشکار در امور داخلی عراق توصیف و آنرا به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات و اخبار وزارت خارجه، سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص سه دیپلمات دستگیر شده در عراق گفت: سه دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مسیر آمدن به ایران برای گذراندن مرخصی خویش در پایان هفته جاری توسط نیروهای پلیس عراق دستگیر و پس از آن توسط نیروهای آمریکایی بازداشت و چندین ساعت مورد پرس و جو قرار گرفتند.

حسینی، رویکرد ناشایست نیروهای آمریکایی را در مغایرت کامل با کنوانسیونهای بین المللی و اقدامی کاملا نامناسب در رفتار با دیپلماتها و مداخله آشکار در امور داخلی عراق توصیف و آنرا بشدت محکوم کرد.

وی افزود: دیپلماتها پس از آن به دفتر نخست وزیری تحویل و اکنون در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد می‌باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تلاشهای مقامات عراقی در این رابطه را قابل توجه ارزیابی و افزود: در ارتباط با عزیمت سه دیپلمات به ایران قبلا اطلاع رسانی لازم با پلیس دیپلماتیک عراق به عمل آمده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین