کد خبر: ۶۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲
در پاسخ به اظهارات احمدی‌نژاد صورت گرفت:

دعوت از دولت برای مناظره اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «احمد میدری» استاد دانشگاه علامه طباطبایی و یکی از امضا‌ء‌کنندگان نامه 57 اقتصاددان در واکنش به موضع‌گیری دکتر احمدی‌نژاد در مورد این نامه اظهار داشت: آمارهایی که در این نامه موجود است آمارهای رسمی است و از دستگاه‌های دولتی مانند بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استفاده شده و اگر این آمارها غلط است مسئولان این دستگاه‌ها باید بگویند که این آمارها غلط است.

این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: رئیس جمهور گفته «مخالفان دولت نهم می‌خواهند ما را خسته و وادار به عقب‌نشینی کنند»، در این باره باید گفت که تنها این نامه نیست که نشان می‌دهد طی دو سال اخیر زمینه‌های رانت بیشتر شده بکله گزارش‌های دیوان محاسبات نیز نشان می‌دهد که بیش از 20 هزار میلیارد تومان بیشتر از تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میدری با طرح این سوال که «چرا بانک‌ها از قانون تبعیت نکردند؟»، افزود: سیاست‌های پولی و بانکی دولت، بانک‌ها را وادار کرده برای حفظ بقای خود دست به اعمال غیرقانونی بزنند و برای پاسخ دادن به سپرده‌های مردم اعتبارات بیشتری را به جامعه تزریق کنند.

وی تاکید کرد: بهتر است کارشناسان و طراحان سیاست‌های دولت نهم در خصوص تمام بحث‌هایی که در این نامه آمده است با کسانی که نامه را نوشته‌اند در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما این بحث را باز کنند.

میدری بر این اساس یادآور شد: هشدارهایی که در این نامه داده شده بسیار جدی و اساسی است و اگر مناظره‌ای میان طراحان سیاست‌های دولت نهم و نگارندگان نامه انجام شود برای کشور منشاء خیر و برکت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف سخنان رئیس جمهوری که نگارندگان نامه می‌خواهند دولت عقب‌نشینی کند، در این نامه از دولت خواسته شده با سیاست‌های نادرست اقتصادی به رانت‌خواری دامن نزند. چرا که تزریق این اعتبارات باعث رانت‌خواری در بخش مسکن شده است.

میدری در پایان تصریح کرد: باید پرسید که آیا گروه‌های فقیر و متوسط جامعه از افزایش زمین و مسکن استفاده کرده‌اند یا ثروتمندان و در مورد افزایش قیمت مسکن آیا اقتصاددانان مقصرند و باعث افزایش قیمت شده‌اند یا سیاست‌های پولی و بانکی دولت نهم؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین