کد خبر: ۶۲۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

یوسف‌نژاد: حکم مربوط به افزایش بهای بلیت کنسرت را در بودجه حذف می‌کنیم

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس برای حذف حکم مربوط به واریز ۱۰ درصد بهای بلیت کنسرت در تهران و کلانشهرها به حساب درآمد عمومی تلاش خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، اظهار کرد: در قانون بودجه سال گذشته یک بند الحاقی به تصویب رسیده که براساس آن ۱۰ درصد بهای بلیت کنسرت در تهران و کلانشهرها اخذ و به حساب درآمد عمومی واریز می‌شود. این اقدام باعث افزایش قیمت بلیت کنسرت و در نتیجه عدم حضور علاقه‌مندان می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع با مخالفت هنرمندان و کارشناسان مواجه شد که عنوان می‌کردند که هنر موسیقی نیاز به کمک دارد و دلایل کارشناسی برای کمک به آن وجود دارد حتی نهادهای صنفی مرتبط و مدیران فرهنگی هم با این مصوبه مخالف بودند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما هم معتقدیم این بند باید در بودجه سال ۱۳۹۹ حذف شود زیرا موسیقی نیاز به حمایت دارد و حمایت‌های اندک از آن نباید برداشته شود.

یوسف‌نژاد یادآور شد: ما امسال هم تلاش می‌کنیم در جریان بررسی بودجه این حکم را حذف کنیم تا کمکی به حوزه هنر و موسیقی صورت گیرد. مدیران فرهنگی هم با استدلال‌های خود مخالفت خود را نشان داده بودند و نهادهای صنفی و فرهنگی نیز در مکاتبات خود خواستار حذف این حکم بودند. علاوه بر این اهالی موسیقی آن را به نفع فرهنگ و هنر نمی‌دانستند و می‌گفتند این حکم امکان فعالیت در این حوزه را کاهش می‌دهد برهمین اساس ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم این حکم را برای سال آینده حذف کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین