کد خبر: ۶۲۱۶۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
قیمت بنزین آزاد به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است

امامی‌کاشانی: با گرانی بنزین کالاها نباید گران شود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: گرانی بنزین چه ربطی به خانه و میوه و اجناس دارد که گران شوند؟ باید انصاف باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه گران شدن بنزین تصمیمی است که دولت و مجلس گرفته‌اند، گفت: این تصمیم نباید منجر به گرانی همه چیز در کشور شود.

آیت محمد الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران (24 آبان ماه) گفت: هفته وحدت در یک هفته (از 10 تا 17 ربیع الاول) است به آن دلیل است که تمامی شیعیان و اهل تسنن آن را گرامی بدارند.  پیغمبر مقتدایی معصوم و سراسر حق و نور بود که همواره به عنوان انسان کامل مطرح بوده است. انسان‌های کامل دارای صفاتی ویژه برای الگوی دیگران است ضمن اینکه انبیا همواره انسان‌های کاملی بوده‌اند. باید همواره شبیه پیمغبر اکرم (ص) باشیم چه در خلق و چه در رفتار.

امامی‌کاشانی: با گرانی بنزین کالاها نباید گران شود

وی تصریح کرد: پیغمبر اکرم قبل از آن که حاکم اسلامی و رسول خدا باشد انسانی است که تجلی تمام اسمای حسنی بوده و به همین دلیل نقطه ضعفی در او وجود ندارد. انسان کامل باید اعتدال داشته باشد و دلش با همه صاف بوده و در قلبش نور باشد.

وی افزود: در جامعه فعلی ما قلب‌ها، گفتارها و دل‌ها چگونه است؟ در حالی که آیه 10 سوره حشر می‌فرماید: خدایا ما و گذشتگان‌مان را ببخش و در دل هیچکس زنگ، حسد و حقد نباشد.

وی گفت: باید کارها و رفتارهایمان شبیه پیغمبر باشد چرا که ما را در درون قبر با رسول خدا می‌سنجند.

وی تصریح کرد: کارهای فعلی ما چه شباهتی با پیغمبر گرامی اسلام دارد؟

وی گفت:‌ زیارت امام حسین (ع)، قرائت دعای فرج، توجه به اربعین، حضور در مراسم‌ها ولادت و شهادت اهل بیت و شهادت جوانان عزیز همگی در راستای الگوگیری از پیغمبر اکرم و شبیه او شدن انجام می‌شود

وی با اشاره به گران شدن بنزین گفت:‌ این موضوع تصمیمی است که دولت و مجلس و فرهیختگان اقتصادی گرفته‌اند ولی باید در اجرای آن دقت کرده و نظارت داشت و علاوه بر آن نباید کالاها و اجناس گران شود و به همین دلیل همگان را به انصاف توصیه می‌کنم.

امامی‌کاشانی گفت:‌ گران شدن بنزین نباید منجر به گرانی همه چیز در کشور شده و بحران ایجاد شود.

وی تصریح کرد: وحدت مسلمانان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی علمای بزرگ شیعه و اهل تسنن مطرح بوده است اما در زمانه فعلی ما اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

وی گفت: اگر امت با یکدیگر صمیمی بوده و از هم کینه نداشته باشند دشمن نمی‌تواند بر آنها مسلط شود لذا نباید دل‌ها نسبت به هم زنگ‌خورده باشد.

وی تصریح کرد: دشمن کار نظامی نمی‌تواند علیه‌مان انجام دهد ولی در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ کرده و با سلاح برّنده نفوذ اقدام می‌کند.

امام‌جمعه تهران خاطرنشان کرد: وقتی دشمن با حاکمان کشورهای عربی صحبت می‌کند نشان می‌دهد که برای او شیعه و سنی مطرح نیست بلکه او به دنبال جنگ با جهان اسلام و خداست.

وی گفت:‌ کسانی که به یمن و فلسطین حمله کرده و مردم آنها را بمباران می‌کند و تعداد زیادی زن و کودک و جوان و پیر را شهید می‌کند، به دنبال نابودی جهان اسلام هستند در حالی که دست برخی حاکمان با اقدامات قرون وسطی‌شان و برنامه‌ریزی برای این حملات به خون این افراد آلوده است در حالی که این اقدامات توهین به کل جهان اسلام بوده و ملت اسلام را تحقیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقشه دشمن عدم اتحاد در جهان اسلام است، افزود:‌ هیچگاه جمهوری اسلامی نگفته است که نباید قوم یهود نباشد در حالی که ما معتقدیم صهیونیستی‌ها نه یهودی هستند و نه نصرانی بلکه آنها ضد خدا،‌ ضد انسانیت و ضد همه ارزش ها هستند.

وی گفت:‌ استکبار به دنبال منافع است و هیچگاه کاری به دین،‌ مذهب و شیعه، سنی و یهود ندارد چرا که مخالف همه است و اگر به آن پول بدهند مشکلی با آنها ندارد ولی اگر منفعتی نبرد با آنها مخالفت می‌کنند.

وی گفت: مرجعیت بسیار قوی و عظیم در عراق وجود دارد این در حالی است که آگاهی مردم عراق و توجه آنان به مرجعیت توانسته فتنه برنامه‌ریزی شده در این کشور را خنثی کند.

امامی‌کاشانی گفت: مردم عراق حق دارند به علت گرانی در این کشور حرف خود را بزنند و آنها حق دارند به عدم اداره صحیح کشورشان انتقاد کنند.

وی تصریح کرد: اگر امت جهان اسلام دلخوری از یکدیگر نداشته باشند دشمن نمی‌تواند بر آنها تسلط پیدا کند.

امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: استقامت در برابر دشمن می‌تواند منجر به عقب‌نشینی آنان شود.

وی گفت:‌ باید در برابر دشمن نترسیده و با شجاعت حرف خود را بزنیم و باید فقط به دنبال اجرای هدف اصلی خود برویم.

وی گفت: اینکه جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به عظمت فعلی رسیده است به دلیل اقدامات شهدا، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و مقاومت در برابر نفوذ‌ها است.

امام جمعه تهران گفت: رخنه دشمن در برخی مراکز برای نفوذ و اقدام در لحظه مدنظرش است لذا باید این راه را بر او ببندیم.

وی اظهار داشت: مسئله مشترک بین شیعه و اهل تسنن مربوط به حضرت مهدی صاحب‌الامر (عج) که حدیثی از اهل سنت در این باره نقل می‌کنند.

امامی‌کاشانی درباره این حدیث گفت: پیغمبر اکرم فرموده‌اند که روزگاری پیش خواهد آمد که گرفتاری‌ها در دنیا آنچنان زیاد می‌شود که امت اسلامی را به سختی وا می‌دارد و جهان اسلام به جایی می‌رسد که فرزندم حضرت مهدی (عج) بیاید و عدل تمامی جهان را فرا گرفته خواهد گرفت.

وی گفت:‌ بهترین انسان‌ها کسانی هستند که وقتی حجت خدا غایب است به آن حضرت معتقد بوده و امید داشته و مأیوس نباشند تا لحظه فرج برسد.

امام جمعه تهران گفت: با آنکه استکبار و دشمنان وجود دارد اما آینده روشن است و باید جهان اسلام به آن موضوع امیدوار باشند و به همین دلیل باید بپا خیزیم تا زمینه حضور حضرت حجت را فراهم کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
نزحزحرحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
8
6
انتقال کالاهای ضروری مردم‌ از نقطه ای به نقطه دیگه، توسط خورویی که مصرفش بنزینه انجام نمیشه که گرانی اون بخواد تاثیر گذار باشه. ممنون از التفاتتون ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
8
انواع نیسان و وانت‌ها بنزین سوز هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
11
شماها حریف بازار نیستید
غیث
|
United States of America
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
13
شما که اینقدر نفوذ کلام دارید دستور بفرمایید دلار بشود همان هفت تومان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین