کد خبر: ۶۲۱۷۷۷
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
افزایش قیمت بنزین موجب اعتراض مردم در برخی شهرها ایران شده است

واکنش‌ها به گرانی بنزین| از مخالفت مراجع تقلید تا بی‌خبری نمایندگان مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارائه طرح دوفوریتی خواستار توقف افزایش قیمت بنزین شد. آیت الله صافی گلپایگانی نیز از افزایش قیمت بنزین به شدت ابراز تاسف و نگرانی کرده و خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار لغو این طرح شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت هیچگونه دخالت و حتی اطلاعی از این اقدام غافلگیرانه دولت نداشته اند. این اقدام در مجموع اقدام غلطی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ذوالنور گفته است: در اولین ساعات شروع کار مجلس در روز یکشنبه بنده و تعداد قابل توجهی از نمایندگان ملت که تلفنی موافقت آنان را گرفته ام، با ارائه یک طرح دو فوریتی خواستار توقف و لغو اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین خواهیم شد.

طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای توقف افزایش قیمت بنزین

گفتنی است که در پی افزایش قیمت بنزین، مردم در برخی شهرها تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی علیه گرانی بنزین سر داده‌اند.

بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد که طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال آینده، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد که همه این مقدار به مردم تعلق می‌گیرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از درخواست جمعی از نمایندگان برای برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین خبر داد.

علی اصغر یوسف‌نژاد، گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین به یکباره و بدون اطلاع‌رسانی قبلی صورت گرفته جمعی از نمایندگان درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین را داشتند که این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر همین اساس احتمالا روز یکشنبه در جلسه غیررسمی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط، موضوع افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا از نظر شرایط زمانی و اجتماعی این کار به مصلحت بوده یا نه و همچنین پیامدهای مثبت و منفی آن خصوصا تاثیر آن بر قشر متوسط و ضعیف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان مصوبه سهمیه‌بندی بنزین را امضا کرد

نماینده شبستر گفت:‌ امضاء رئیس مجلس برای افزایش قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن نمایندگان بود.

معصومه آقاپور در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: متاسفانه یک سیاست شتاب‌زده اتفاق افتاد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون چندین بار تصمیم به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین داشتند که ما نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی با آن مخالفت کردیم. تاکنون سه سناریو مطرح شده که با مخالفت نمایندگان مواجه شده بود. باید گفت با این تصمیمی که گرفته شد اقتصاد ایران که نفس نفس می‌زند از نفس خواهد افتاد.

نماینده شبستر درباره این که مصوبه با امضاء سران سه قوا تصویب شده است و رئیس مجلس هم آن را امضاء کرده است، گفت: بله امضاء رئیس مجلس بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان صورت گرفته است.

افزایش قیمت بنزین تصمیم سران سه قوه بود

جلال میرزایی، نمایند مجلس نیز درباره افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا سهمیه‌بندی باتوجه به شرایط کشور اتخاذ شده است، گفت: کشور این روزها در شرایط خاصی قرار دارد سران سه قوا هم با رصد همین شرایط موجود تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی صرفا برای بحث تامین کسری بودجه نیست؛ چرا که بخشی از این درآمد صرف خانواده‌های نیازمند خواهد شد تا از لحاظ معیشتی و گذران زندگی فشار کمتری را تحمل کنند. تمامی جوانب برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است، چه بسا اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد شاید دولت مجبور می‌شد برای تامین بخشی از هزینه‌ها پول بدون پشتوانه به چاپ برساند که این اتفاق آثار تورمی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

میرزایی درباره این‌که افکار عمومی این افزایش و سهمیه‌بندی را از چشم دولت می‌بیند در صورتی که به گفته شما سران قوا این تصمیم را اجرایی کردند،‌ عنوان کرد: برای اولین بار در یک اجماع سران سه قوه رأی به یک مسئله دادند و آن افزایش و سهمیه‌بندی بنزین بود.

وی در پاسخ به این سوال که شاید گروه ضدانقلاب و برخی از جریان‌ها بخواهند از این جریان بهره ببرند و مانند اتفاقی که در گذشته افتاده است، از افکار عمومی سوءاستفاده کنند، گفت: هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی آثار و تبعاتش روی معیشت شهروندان تاثیرگذار است، کشور هم راه‌های مختلفی پیش رو نداشت که بتواند از محل آن‌ها کسری بودجه را تامین کند.  انتظار است دولت سبد حمایتی را که وعده داده است اجرایی کند زیرا این امر روی اعتماد شهروندان و آرامش جامعه تاثیرگذار است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای دولت را فقط مسئول افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین می‌دانند،‌ اظهار کرد: جبهه‌گیری در برابر دولت درست نیست، ما در مجلس هستیم و می‌دانیم افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است و خلاف این هم اعلام نشده، بنابراین لازم است که سخنگوی شورای عالی اقتصادی در این موضوع موضع درستی بگیرد.

وی درباره این که جریانی در داخل کشور افزایش قیمت بنزین را دستاوزیر انتخابات آغاز نشده کرده‌اند و از آن برای تخریب دولت و سایر جریان‌های حامی قوه مجریه استفاده می‌کنند،‌ گفت: همکاری خوبی بین نهادهای مختلف برای اجرایی شدن این سیاست طی چند روز گذشته شکل گرفته بود اما اینکه یک جریان سیاسی در آستانه انتخابات قصد بهره‌برداری دارد، ما باید حواسمان باشد. دستگاه‌های نظارتی باید دقیق شوند افرادی که می‌خواهند بدون توجه به منافع و امنیت ملی از مسائل بهره‌برداری انتخاباتی کنند صلاحیت حضور در نهادهای نظارتی را ندارند، از این رو باید دقت شود این اشخاص قدم به مجلس نگذارند.

استانداران خواستار تعویق طرح گرانی بنزین بودند؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس نیز با بیان اینکه استانداران خواستار به تعویق افتادن اجرای طرح افزایش نرخ بنزین بودند، گفت: قوه قضائیه با دولت مکاتبه کرده بود که باید افکار عمومی اقناع‌سازی شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس در مورد افزایش قیمت بنزین نکاتی را اعلام کرد و نمایندگان مخالفت خود را اعلام کردند، گفت: طبق قانون، تعرفه‌گذاری و نرخ گذاری برعهده دولت است. فقط باید در قالب لایحه بودجه، محل درآمدها و هزینه ها به تأیید مجلس برسد. طبق قانون، ۵۰ درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها باید به صورت نقدی به مردم پرداخت شده و ۵۰ درصد دیگر در بخش های دیگر مانند سلامت و تولید توزیع شود. کل منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، سؤال اینجاست که اگر دولت می‌خواهد کل منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به مردم بدهد، چرا قیمت بنزین را افزایش داد؟

وی ادامه داد: قیمت واقعی هر لیتر بنزین حدود ۸ هزار تومان است. افزایش قیمت بنزین به ۳ هزار تومان تأثیری در کاهش قاچاق سوخت ندارد، زیرا تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد سود قاچاقچیان کاهش یافته است و هنوز سود کلانی برای قاچاق سوخت وجود دارد. در ماه های اخیر تورم سیر نزولی داشته و رشد اقتصادی از حالت منفی خارج شده بود، چرا دولت با وارد کردن شوک دیگری به اقتصاد کشور، به افزایش تورم دامن زد. انگیزه واقعی دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟

نامه رسمی قوه قضائیه به دولت پیش از افزایش قیمت بنزین

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بر اساس شنیده ها قوه قضائیه رسما با دولت مکاتبه کرده و اعلام کرده است که پیش از افزایش قیمت باید تمهیدات رسانه ای برای اقناع سازی افکار عمومی انجام شود و با مردم صحبت شود تا مردم مطلع باشند. در زمان آقای احمدی‌نژاد برای افزایش قیمت بنزین ۶ ماه دولت و وزرا با مردم صحبت کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهارداشت: استانداران و فرمانداران نیز خواستار به تعویق افتادن اجرای این طرح بودند. دستگاه های امنیتی نیز نسبت به افزایش قیمت بنزین هشدار داده بودند. برخی معتقدند دولت برای جبران کسری بودجه قیمت سوخت را افزایش داده است، این در حالی است که دولت همه پول افزایش قیمت بنزین را به صورت یارانه نقدی پرداخت خواهد کرد.اگر دولت سهمیه بندی بنزین را انجام می داد و کارت سوخت جایگاه داران را حذف می کرد، می توانست مصرف سوخت را کنترل کند و نیازی به افزایش قیمت بنزین نبود. انگیزه واقعی دولت از این کار مشخص نیست.

انتقاد نماینده تهران از افزایش قیمت بنزین

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس نیز از افزایش قیمت بنزین انتقاد کرد.

طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس برای توقف افزایش قیمت بنزین

انتقاد شدید آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از افزایش قیمت بنزین: نمایندگان مجلس این طرح را لغو کنند

آیت الله صافی گلپایگانی نیز از افزایش قیمت بنزین به شدت ابراز تاسف و نگرانی کرده و خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار لغو این طرح شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید شیعیان در پیامی اظهار داشتند: متأسفانه در حالیکه گرانی، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد که موجب تأسف و نگرانی شدید است. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند و برای رفع مشکلات مردم با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری نمایند.

آیت‌الله علوی گرگانی: دولت تا دیر نشده در تصمیم خود تجدیدنظر کند

آیت الله علوی گرگانی نیز نسبت به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی ابراز ناراحتی کرد.

در پیام این استاد حوزه علمیه قم آمده است: خبر ناراحت کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریمها و افزایش غیر متعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است. تمام مسئولین دلسوز و مدیران مملکتی باید توجه داشته باشند که در شرایط فعلی ایجاد آرامش در جامعه و دوری از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و حفظ وحدت ملی، پرهیز از ایجاد التهاب در جامعه مخصوصا در وضعیت اقتصادی مردم یک اصل مهم می باشد، لذا هرگونه رفتاری که موجب بروز مشکلات معیشتی بیشتر در شرایط فعلی برای مردم شود، از نظر اینجانب ناپسند و بر خلاف مصالح ملی است. اینجانب از همه نمایندگان مجلس می خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.

افزایش قیمت بنزین در جلسه فردای مجلس بررسی می‌شود

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: فردا در مجلس چه به صورت غیرعلنی و چه به صورت علنی موضوع افزایش قیمت بنزین مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم لازم در جهت حفظ حقوق مردم در این باره اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: موضوع افزایش قیمت بنزین حدود دو ماه قبل در مجلس مطرح شد و نمایندگان با آن مخالفت کردند و بنا نبود افزایش قیمتی در این زمینه داشته باشیم. یکی از نگرانی‌های مردم این است که این افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات در بازار نیز خواهد شد و امیدوارم مجلس بتواند در این باره تصمیم خوبی بگیرد. از مردم تقاضا دارم که خونسردی خود را در این باره حفظ کنند و مطمئن باشند که مجلس فردا در این باره تصمیم خوبی را در جهت حفظ حقوق مردم خواهد گرفت.

نمایندگان در جریان افزایش قیمت نبودند؟

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس در توییتر شخصی خودش نوشته است: افزایش قیمت بنزین حتی اگر توجیه اقتصادی داشته باشد به هیچ وجه توجیه اجتماعی ندارد. نمایندگان مجلس نه از اصل موضوع اطلاعی داشتند و از جزئیات طرح نیز مطلع نبودند. فردا در صحن علنی، فراکسیون امید در کنار مردم خواهد بود".

درخواست تابش از لاریجانی: جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین تشکیل شود

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین شد و گفت که سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید دلایل اتخاذ این تصمیم را اعلام کنند.

محمدرضا تابش در گفت‌و گو با ایسنا،‌ با اشاره به برخی اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین گفت: اگر افزایش قیمت بنزین به زعم سران سه قوه اجتناب ناپذیر بود باید همه جوانب امر را در نظر می‌گرفتند و با توجیه مردم به روش بهتری آن را به مرحله اجرا می‌گذاشتند.

وی افزود: از آقای لاریجانی استدعا دارم همین امروز بعد از ظهر و یا امشب فراخوانی بدهند و جلسه فوق‌العاده مجلس را تشکیل دهند تا با توجه به فشارهای اقتصادی و معیشتی که در سایه تحریم به مردم وارد شده و همچنین جو روانی منفی که افزایش قیمت بنزین در جامعه ایجاد کرده از سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا دعوت کنند تا دلایل اتخاذ تصمیم خود را اعلام کنندو نهایتا هر آنچه مجلس تصمیم گرفت برای بازگرداندن آرامش به مردم اجرایی شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: نگذاریم با دفع وقت یک موضوع اقتصادی تبدیل به یک مسئله سیاسی و خدای نکرده امنیتی شود که جبران آن سخت است و بدخواهان نظام را خوشحال می‌کند. ما باید تنگناها و مشکلاتی که دولت در شرایط فعلی با آن روبروست را درک کنیم و این موضوع محملی برای تسویه حساب جناحی و سیاسی نشود چرا که در غیر اینصورت همه مسئولان و مردم از آن متضرر خواهند شد.

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به گرانی بنزین

آیت الله مکارم شیرازی نیز در بیانیه ای نسبت به گرانی بنزین واکنش نشان دادند.

در پیام این مرجع تقلید شیعیان آمده است: گرانی بنزین آن هم در حدّ سه برابر و آن هم در وقت نامناسب و بدون ذکر دلیل، یک شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد و اسباب بعضی نارضایتی ها گردید. آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد ـ که قطعا دارد ـ آیا آن مشکل را با راه حل دیگری غیر از این راه نمی توان حل کرد؟! به هر حال این کار آن هم بدین صورت، شتابزده به نظر می رسد و باید پیرامون آن بررسی بیشتری شود، و آنچه افکار عمومی را قانع کند، انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
90
25
تنها امید ملت نمایندگان هستن تا جلو این دولت ...را بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
چه امیدی ؟؟!! امیدت باید فقط به اتحاد مردم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بنده خدا نزدیک انتخاباته و امثال این به اصطلاح نماینده، دم از ملت می‌زنند.
بعد از انتخابات ببین که همین افراد چطوری با...
جنگ زرگری اینها رو باور نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
12
51
نمایندگان مردم به داد مردم برسید 2000 تومن افزایش خیلی خیلی زیاده صد تومن دویست تومن افزایش نه 2000 تومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دولت برای اینکه از افزایش سه برابری قسمت دلار عقب نیفته قیمت بنزین رو هم سه برابر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بیکارید واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
7
63
درود بر ملت با غیرت ایران
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
11
78
جناب ذوالنورایکاش قبل ازسوریه گردی کمی به فکرمعیشت مردم بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
4
82
من نمی دونم.
رییس قوه قضاییه گفته که من مخالف بودم.
کل مجلس هم مخالف بوده.
پس احتمالا رییس جمهور سرخود عمل کرده!!!
پاسخ ها
Yud
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
احتمالا کار پدر پزرگ خدا بیامرز منه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
همشون موافق بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
2
66
اگر مشکل قاچاق سوخت است باید با اقتدار جلو اون گرفته شود
این ضرب المثل رو شنیدین طرف بچه اش رو میزنه تا همسایه حساب کار خودش رو بکنه ، این حکایت حال و سیاست دولتمردان ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
2
73
چی می گین واسه خودتون چرا توافق کردین که همه راهاتون بسته بشه چرا اختلاف ارزی درست کردین که درآمدتون بیشتر بشه چرا ذخایر طلا رو کم کردین که ریال ضعیف بشه چرا ذخایر ارزی رو بی هوا ریختی تو بازار که تورم بشه یه نفر تصمیم میگیره 80میلیون میسوزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
6
70
مدتهاست مجلس در راس امور نیست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
3
57
طرح ده فوریتی شما هم به درد ملت نمیخورد !؟.فقط برای خودتتان دارید کسب وجه میکنید !..همون که خانم سلحشور گفت منتهی مجلس بعدی نه!؟ مجلس فعلی راهم که تعطیل کنید کمک به اقتصاد است
ناشناس
|
France
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
57
16
ما باید یاد بگیریم که انرژی‌ها رو درست مصرف کنیم... یعنی مثل بقیه دنیا... باعث تأسف هست کسانی که تا وقتی تو ایران هستند حاضر به کوچکترش زحمتی به خودشون نیستند... نه حاضرند یک قدم پیاده راه برن نه حاضرند تو ترافیک گیر کنند و بعد میگن هوای آلوده هست، ..تا هوا کمی این ور اون ور میشه یا دارن شوفاژ مصرف می‌کنند یا کولر...!!
وقتی میان خارج میگن... بله خارج حساب و کتاب داره ما نداریم...هر کسی بهتره حساب و کتاب رو از خودش شروع کنه...
خیر خارج همه چی گران هست و مجبوری با بودجه ات زندگی کنی...تنها تفاوت در این هست که رادیو تلویزیون برای مردم همه چیز رو بار‌ها و بار‌ها توضیح میده... نه مثل صدا و سیمای ما که همیشه به دنبال کلافه کردن مردم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
برو هم فرانسه ت خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
خب باید یه نظارتی باشه یانه
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
3
45
چرا غیر علنی؟علنی باید باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
40
14
اقای رئیسی شمادیگه چرامصوبه گرانی بنزین راامضاکردیدشماکه ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
که چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
یکی از کارهای خوبش این بوده .. طرفدارش نبودم ولی اینکارش خوب بود
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
12
32
این نقشه ی جدید مجلس و دولت است تا مردم را به خاطر گرانی بنزین تحت فشار قرار دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
5
70
همه اینا بازیست ، کی بود کی بود من نبودم ،دستم بودتقصیرآستینم بود....مردم روفریب میدید و وعده دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
6
39
مگر صحبت از خودکفایی بنزین نبود پس سهمیه بندی بنزین چرا؟ آخه60لیتر برای4روز رفت و آمد است برای سفر چیکار کنیم؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
6
23
در عوض خیابانها و جادهها برای عزیزان خلوت میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
2
65
مگه نمیگید برای مردمه مردم نمیخوان لغوش کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
18
7
مطمئن باشید مثل سری قبلی که مجلس به افزایش قیمت بنزین رای نداد وبنزین گران نشد و دلار سر از 18000درآورد این اتفاق دوباره می افتد که انوقت دلار تو سی تومن بدونید
پاسخ ها
آگاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
فرق دلار مثلا 10 تومن با 30 تومن چیه وقتی در هر دو صورت قیمتها با حداکثر سرعت میره بالا ، حتا وقتی دلار پایین میاد، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
18
واقعا".... که مردم تحمل افزایش 300 درصدی بنزین را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
4
34
ما ملت ایران خیلی بدبختیم . واقعا جرا باید این جوری باشد . مردم مادارند از گشنگی توی سطل زباله دنبال یک لقمه نان می گردنند.
Nm
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
17
سلام فقط میدونم دل مردم روبدست بیارید تا همه آرامش داشته باشیم
دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
36
7
من هرماه 160 لیتر مصرف بنزینم بود 160 تومن میدادم با روش فعلی چون خانواده 4 نفری هستیم 157 تومن باید بدم پس گرانی بنزین به ضرر نیس .. روی کاغذ حساب کنین حرف عده ای مخالف ساده وار گوش نکنین .. توهین حساب نکنین.. داشتیم اصراف میکردیم باید این اتفاق میفتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
فقط بنزین رو حساب نکن،تاکسی،گوشت،مرغ،آجر،سیمان و.....همه چیز به بهانه بنزین ۳برابر میشه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
شما مشخصه از طرفداران بی منطق هستی. چه جوری حساب کردی؟ تو فکر کن یک درصد هم پولش رو به حسابت بریزن به عنوان یارانه بازم 180 تومن میشه و 20 تومن اضافی از جیبت برداشتن.
سلطانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چی میگی؟مگه یارانه میتونه فاصله تمام افزایش قیمتهاروپرکنه؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
تو اول برو یاد بگیر اسراف چه جور نوشته میشه بعد بیا نظر کارشناسی بده :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بنده خدا فکد کنم فشار زندگی رومغزت تاثیر گذاشته شیش ماه دیگه که همه چی سه برابر شد حالت میاد سر جاش
Neda
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چطوری حساب کردی اگه 60 لیتر سهمیه ویارانه رو باهم در نظر بگیریم میشه 390 تومان که دویستم یارانه رو ازش کسر کنیم وصدوشصت همیشگی خودتم که فرمودی کسر شه باز باید سی هزارتومان از جیب مبارک بپردازی تازه بادر نظر گرفتن یارانه دویست هزارتومانی برای 4 نفر بنده خدا فقط این نیست که حالا مونده افزایش قیمت کالاها الان دوروزه میگن قیمت ها تغیری نمیکنه دلار از یازده هزار رسید
آقای محترم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
واقعاً که خیلی حسابگری!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
سلام گرون شدن بنزین کار درسته.ولی وقتی که اوضاع اقتصادی مردم خوب باشه وقتی کشورتو این وصع نباشه وقتی بابی مدیریتی اوضاع اینطوری نباشه وقتی باپارتی بازی اینطو ی نباشه وقتی با امارتصادف وطلاق وپر شدن دادگاها روبرو نباشیم وقتی نیروی انسانی تلف نشده باشن تو تصادفا
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
2
23
خودشون که نه غمی ونه بدبختی دارندهرچه میشه بااین مردم بخت برگشته میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
13
هر عاقلی می داند وقتی دولت خودش بزرگترین مصرف کننده در کشور است افزایش قیمتها به جای کاهش هزینه های دولت سبب افزایش آن خواهد شد. اگر به جای گرفتن 30 هزار میلیارد تومان از مردم بدبخت 80 هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی را برگردانده بودید چه نیازی به این کار بود؟ حداقل اگر طرح سوآپ نفتی روسیه را پذیرفته بودید چه مشکلی برای کشور پیش می آمد؟ خیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
19
13
ابهت و عیار مجلس فردا مشخص خواهد شد

آفرین به نمایندگان مجلس

افزایش قیمت بنزین فردا لغو می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
لغو شد وارونه
اینم فردا
مجلس... نه راسش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
فکر کردی کجایی؟ اینجا ایرانه شریعتمداری کیهانه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
8
فقط جیب خودشون رو پرمیکنند هیچ اعتنایی به مردم نمیکنند دوروز دیگه عادی میشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
8
قیمت رو برگردانید نزارید اشوب بلوبشه
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
0
اینجا باید دوباره بگیم :
تا 1400 با روحانی
درود بر روحانی و حامیان با تدبیرش
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
12
3
احساسی تصمیم نگیرید قبل از نظر ابتدا خوب بررسی کنید یا از یک متخصص سوال کنید.
اگر این وضیعت مصرف بنزین ادامه پیدا می کرد مطمنا تا دو سال دیگه با کمبود وسیع بنزین مواحه خواهیم بود و چون توان مالی و تکنولوژی احداث واحد تولید بنزین فعلا نیست به خاطر تحریم و ... یقینا تا دو سال دیگه بنزین رو همون ۸۰۰۰ تومن باید می خردیم جون امکان واردات هم فقط از هند هست که اونم اخیرا مشکلاتی ایجاد کرده ضمنا تبعات مصرف بیش از حد بنزین در آلودگی هوا و هزینه های بهداشتی دولت سر سام آور شده. البته این وضعیت موجب سو استفاده خودرو سازها برای یکه تازی در بازار بدون رقیب شده و موجب تولید خودرو بی کیفیت شده است که مصرف بالای بنزین دارند. مطمنا دولت و همه قوا هیچ راه دیگری نداشته و ندارند و آن سالها که باید فرهنگ سازی مصرف بهینه می کردند و سعی در گسترش حمل و نقل عمومی می کردند جایی دیگه مشغول بودند که نتیجه این دسته گل هست. ضمنا قیمت پایین بنزین فقط قاچاق سوخت را شامل نمی شود بلکه زمینه فساد در بعضی صنایع را نیز ایجاد کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
3
10
دقیقا منظور شما از مردم کدام مردم است والا ماکه روز به روز داریم فقیرتر میشیم
پاسخ ها
Neda
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا همیشه از اقشار متوسط وفقیر جامعه مایه میزارید به جاش از سفرگردی عاقا زاده ها بزنن از اختلاس ها جلوگیری کنن از فرار های مالیاتی نورچشمی ها جبران کنن چرا از جیب مردم باید جبران خسارت شه
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
12
حقوق ماکفاف زندگیمون رو نمیده دیگه نمیدونیم بااین گرانی بنزین چه خاکی برسرمون بریزیم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
6
اوکی بنزین رو کردی 3 تومن! مشکلی نیست از فردا ماشین های آشغال رو هم پس سه برابر کاهش قیمت بدید! چه جوریه که بنزین سه برابری بزنیم و باز 40 50 تومن به ماشینای آشغال پول بدیم؟!
سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
7
برای کاهش،مصرف ماشینهای پرمصرف روتولیدنکنن وورودهیبریدیهاروسهل کنن .واسه آلودگی حمل ونقل عمومی روتقویت کنن.مگه مترو واتوبوس همه جا وبه قیمت مناسب هست وکسی استفاده نمیکنه؟وقتی خونه هاقوطی کبریته بایه تعطیلی همه میریزن بیرون حق دارن.برای مسافرت مگه قطارهست؟خیلی شهرهاریل ندارن.قیمت بلیطهاشو ببینید.سفرباقطارهم لاکچری شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
با این تفاسیر نمایندگان مردم در مجلس ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
12
به نظرم از خر استفاده کنیم و سوار بشیم مصرف بنزین به صفر میرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
3
1
درکشور ما بدون تردید بنزین ارزانترین کالاست به همین دلیل هم قاچاق و هم اصراف میشود اما چون سایر زیر
ساختها متناسب با قیمت جهانی بنزین نیست بالا بردن قیمت اقشار زیادی را تحت فشار اقتصادی قرار میدهد
تولیدات صنعت خودرو سازی ما درموارد زیادی نسبت به 50 سال پیش تعقیر نکرده سوخت وانت نیسان بطور متوسط 13درصد است اگر شخصی بخواهد با این خودرو هزینه خانواده خود را تامین کند و روزانه 500کیلومتر درجاده های برون شهری رفت وامد داشته باشد نیاز به 65لیتر بنزین دارد وبخش مهمی از درامد خود را باید صرف خرید بنزین کند .آلودگی هوا .اصراف منابع ملی و...هم درپی دارد خودروهای کم سوخت خارجی هم با چند برابر قیمت جهانی عرضه میشود وخرید آن برای هرکسی مقدور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بیسواد وقتی کلمه اسراف را که... هنوز بلد نیستی بنویسی لااقل ...
احمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
12
5
به نظر من خیلی هم فکر خوبی بود ...من بودم پنج تومن میکردم ....چه وضعشه هر خونه ای چند تا ماشین داره همه هم با ماشین میان بیرون ...ترافیک آلودگی هدر شدن انرژی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
.....تو نظر شما
Maryam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
1
دولت ماحوصله ش سر رفت گفت بزار باز جیب مردم خالی کنیم مبادا جیب اقا زادهاشون خالی بمون بس کنید ما خسته شدیم ازاین هم بدبختی نون شب نداریم بایه یارانه ۵۵میخاید دهن مردم ببنید گول بزنید بس کنید مردم بیشتر از این خسته نکنید یکم ازجیب خودتون خالی کنید نیاز نیست ازبه مردم‌بدبخت فشار بیارید ن۳تومن واس شماها چیزی نیست تاحالا عرق نریختن واس ماهی ی تومن بدونید صدتومن تک‌ تومنی چقدارزش دار چرا شماهاباید اینقد حقوقاتون بالاباش میخاید عدالت برقرار کنید از حقوقای خودتون کم کنید ماناراصی هستیم نگا کنید ب کشوراخارجی مقایسه گنید حقوق روساشون کارگراشون.بس کنید خسته شدیم خسته ی جون ۲۰ساله باید آرزومرگ کن....مردم باید آزادی بیان داشت باش چرا تایه چی میگبم یا....چرامردم بیگناه دارید ...اینا فقط ناراحتن اعتراض دارن حقشون ...نیست ب مردم فکر کنید #مردم_خسته اند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
0
واقعا متاسفم براتون
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
سلام خدمت همه عزیزان و مسئولین محترم , بنظر بنده در مورد تصمیمات بسیار مهم کشور که بر روی زندگی و اقتصاد و ... مردم اثر مستقیم داره قبل از هرنوع تصمیم اینگونه باید نظر مردم رو هم بگیرند که به چه نحوی مکانیزم افزایش اجرا شود تا به اقتصاد خانواده ها هم آسیب نرسد , مثلا بیایند نظرخواهی کنند که چنانچه قیمت بنزین یا فلان اینقدر اضافه شود و دولت به جای آن یارانه بدهد یا اصلا چیزی مثل ارز را در بازار ارزان کند (مثلا دلار بشود 7000 تومن برای عرضه به عموم ) یا فلان کار دیگر انجام شود که بالانس در اقتصاد برقرار بشود مثلا بنزین عرضه شود با چند برابر افزایش ولی ارز به یک سوم کاهش یابد و یا ..... با اینگونه عملکردن دولت هم مردم خود به نوعی در تصمیم گیری مشارکت داشته اند و هم موجب نارضایتی آنان از عملکرد مسئولین نمی شود . متاسفانه در کشور ما مشارکت مردم در تصمیم گیریها بسیار ضعیف است . امید وارم مسئولین محترم اقدامات لازم را در آینده در اینگونه موارد بعمل آورند . تشکر .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین