کد خبر: ۶۲۲۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

حمایت وزیر دفاع آمریکا از عفو نظامیان مجرم

وزیر دفاع آمریکا به تبرئه دو نظامی این کشور از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، «مارک اسپر»، وزیردفاع آمریکا در واکنش به تبرئه دو نظامی این کشور از سوی دونالد ترامپ که متهم به جنایت جنگی در افغانستان بودند، گفته‌ است که به دستگاه قضایی نیروهای مسلح آمریکا اعتماد کامل دارد.

اسپر در این ارتباط گفته است که اطمینان خاطر دارد که دستگاه قضایی نیروهای مسلح توانایی حسابرسی از این دو نظامی را خواهد داشت.

حمایت وزیر دفاع آمریکا از عفو نظامیان مجرم

وزیردفاع آمریکا وقتی در ارتباط با چگونگی جلب اعتماد کشورهایی مانند عراق و افغانستان پس از تبرئه دو نظامی از سوی ترامپ، مورد سوال قرار گرفت، پاسخ داد: ما «دستگاه قضایی نیروهای مسلح» بسیار کارآمدی داریم.

اسپر این سخنان را در جریان سفر به بانکوک، پایتخت تایلند عنوان کرد و نخستین واکنش او به اقدام اخیر ترامپ در تبرئه نظامیان آمریکایی خاطی به شمار می‌رود.

به تازگی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمان عفو سربازان مجرم، آنها را از محاکمه به دلیل ارتکاب به جنایت های جنگی مصون داشته است.

بعضی از این سربازان در افغانستان ماموریت داشته اند. از جمله «کلینت لورانس دگرمن» محکوم به ۱۹ سال حبس، که در سال ۲۰۱۲ در افغانستان دستور شلیک به سه شهروند افغان را صادر کرده بود و در حالی که مشغول گذراندن دوران محکومیت خود بود، با فرمان ترامپ تبرئه و آزاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین