کد خبر: ۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۷

کابینه بدون حماس سوگند خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت جدید فلسطینی روز یکشنبه با ادای سوگند در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان رسما جایگزین دولت ائتلافی سابق با مشارکت حماس شد. این در حالی است که به گفته سلام فیاد نخست وزیر جدید فلسطینیان بازگشت نظم و قانون به غزه مهمترین دستور کار دولت جدید است.

به گزارش سی‌ان‌ان فیاد در سخنان خود پس از مراسم ادای سوگند خطاب به مردم فلسطین گفت: «شما در قلب و در راس برنامه‌های ما هستید. تصاویر تاریک، کارهای شرم‌آوری که هیچ نسبتی با فرهنگ غنی و دیرپای سرزمین ما ندارد و آرمان فلسطین را متوقف نخواهد ساخت». فیاد افزود بازگشت امنیت به «تمام سرزمین‌ فلسطین» مهمترین برنامه دولت وی خواهد بود.

تشکیل کابینه جدید تشکیلات خودگردان به رهبری دکتر فیاد واکنش مثبت مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. ایهود اولمرت نخست وزیر این رژیم روز یکشنبه در تل‌آویو تشکیل این دولت را فرصتی مناسب برای احیای روند صلح توصیف کرد: «دولت بدون حماس می‌تواند شریک مناسبی برای اسرائیل باشد».

در واشنگتن نیز شان ‌مک‌کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با استقبال از تشکیل دولت جدید فلسطینیان استقبال کرد.

پیش‌تر محمود عباس نیروهای مسلح تحت رهبری حماس را «غیر قانونی» و «یاغی» عنوان کرده بود. متقابلا رهبری حماس ضمن غیر قانونی خواندن «کابینه اضطراری» از سوی پرزیدنت عباس اعلام کرده‌بود که کابینه اسماعیل هنیه همچنان تنها دولت رسمی در اراضی فلسطینی است.

گفتنی است فیاد به عنوان یک اقتصاد‌دان سرشناس و معتبر در محافل علمی بین‌المللی شناخته می‌شود. وی پیش از این در کابینه اسماعیل هنیه نخست‌وزیر منتخب حماس در سمت وزیر اقتصاد فعالیت می‌نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین