کد خبر: ۶۲۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

هرگونه پیامک در خصوص یارانه و طرح حمایتی جعلی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به اینکه هیچ پیامکی در خصوص یارانه و طرح حمایت معیشتی از سوی وزارت تعاون ارسال نمی شود، هرگونه پیامک ارسالی برای مردم، جعلی و غیرقابل اعتماد است.
هرگونه پیامک در خصوص یارانه و طرح حمایتی جعلی است
آفتاب‌‌نیوز :

علی آشتاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرایند پرداخت به مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت تا هفته آینده ادامه دارد و هیچگونه پیامکی مبنی بر شمول ، قطع و ثبت نام یارانه یا طرح حمایتی برای هموطنان ارسال نمی شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، مبالغ تعیین شده تا پایان روز شنبه ۲ آذر ماه به حدود ۶۰ میلیون نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد:. پس از این تاریخ، افرادی که مشمول طرح حمایتی نشده اند می توانند مراتب استحقاق خود را با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار از طریق شماره‌گیری #۶۳۶۹* اعلام نمایند که شماره تلفن همراه، باید به نام سرپرست خانوار باشد.

آشتاب ادامه داد: پس از رسیدگی و بررسی استطاعت مالی متقاضیان و تایید استحقاق آنان، اقدام لازم برای واریز وجه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تداوم اطلاع رسانی از طریق رسانه ها تاکید کرد:‌ افراد از هرگونه مراجعه حضوری و تماس تلفنی به این اداره کل در شهرستان ها و سازمان هدفمندی یارانه‌ها خودداری نمایند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد و براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده‌است.

کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره نیز۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است.

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند.

نکته مورد توجه این است که طرح حمایت معیشتی دولت، ارتباطی به یارانه ماهیانه ندارد، و یارانه آبان نیز در ۲۶ ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و واریز یارانه جدید برای خانوارها که از دیشب شروع شده تا دوم آذرماه ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین