کد خبر: ۶۲۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

ده کشته در حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

ده تن از اعضای حزب کارگران کرستان موسوم به گروه پ.ک.ک در عملیات هوایی ارتش ترکیه در منطقه هفتانین در شمال عراق کشته شدند.
ده کشته در حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری تایم ترک در روز چهارشنبه، وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش کشور در ادامه عملیات «پنجه-۳» در منطقه هفتانین در شمال عراق ۱۰ تروریست پ.ک.ک را که در حال برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی بودند، از پای درآوردند.

همچنین در این عملیات جنگنده‌های ارتش ترکیه، انبار سلاح و سوخت متعلق به گروه پ ک ک نیز منهدم شده است.

گفتنی است عملیات‌ «پنجه-۳» ارتش ترکیه ۲۳ اوت سال جاری با هدف پایان دادن به حضور تروریست‌های پ.ک.ک در شمال عراق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیات پنچه در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

در ادامه این عملیات، عملیات "پنجه ۲" در ۲۳ خرداد و "پنجه ۳" در دوم شهریور برای مقابله با "پ. ک. ک" در شمال عراق آغاز شد.

عراق بارها حملات ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

از سوی دیگر ترکیه، گروه های کُرد مسلح سوریه (ی.پ.گ) را نیز تروریستی و تهدیدکننده امنیت ملی خود می داند و بارها در گفت وگو با آمریکا (متحد کردها) خواستار ایجاد منطقه امن در منطقه شرق فرات سوریه شده است.

ترکیه و آمریکا به رغم این که برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اختلاف نظر داشته و دارند، سرانجام با تأسیس مرکز عملیات مشترک در آنکارا برای ایجاد یک منطقه امن به توافق دست یافتند.

ایجاد منطقه امن در سوریه در حالی صورت می گیرد که ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین