کد خبر: ۶۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۵
تذکرات نمایندگان به احمدی‌نژاد مشکل آفرید

اعتراض اقلیت به هیات رئیسه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی اعتراض برخی نمایندگان به عدم قرائت اسامی آن‌ها در تذکرات کتبی، جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس برای لحظاتی دچار بی‌نظمی و آشفتگی شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، روز سه‌شنبه در چند تذکر که به طور میانگین 20 نفر آنها را امضاء کرده بودند، نمایندگان تذکر دهنده خواستار اعلام اسامی‌ خود شدند که اجتناب محمدرضا باهنر از این امر موجب اعتراض شدید برخی از نمایندگان مجلس شد و نظم جلسه علنی را برای دقایقی مختل کرد. 

در یکی از این تذکرات،‪ ۲۰‬نماینده مجلس از محمود احمدی‌نژاد خواسته‌اند گزارشی از مصوبات سفرهای استانی خود را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهد تا مشخص شود تاكنون چه میزان اعتبار و از كدام محل هزینه شده است و تناسب آن با قانون بودجه سال‌های ‪ ۸۵‬و ‪ ۸۶‬و همچنین برنامه چهارم توسعه سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله كشور چگونه است؟

همچنین ‪ ۱۹‬نفر از نمایندگان مجلس در تذكر كتبی دیگری به رییس جمهوری، خواستار توجه كارشناسانه به نامه ‪ ۵۷‬نفر از اقتصاددانان كشور در خصوص لزوم اصلاح برنامه‌های اقتصادی و اجتناب از پاسخ‌های احساسی و شتابزده شدند. این نمایندگان تصریح كرده‌اند «تهیه این نامه‌ها از سر دلسوزی بوده و لازم است كه مسوولان عالی اجرایی به مفاد این نامه توجه دقیق داشته باشند».

نمایندگان مجلس همچنین در تذكر كتبی دیگری به رییس جمهوری كه به امضای ‪ ۲۱‬نماینده رسیده است، از وی خواستند كاهش یكباره تعرفه واردات شكر از ‪ ۱۵۰‬به ‪ ۶‬درصد و واردات ‪ ۳‬میلیون تن شكر را مورد بررسی قرار دهد. این نمایندگان تاكید كردند: كاهش تعرفه واردات شكر موجب بیكاری هزاران كارگر و موجب كاهش سطح زیر كشت چغندر و افزایش بدهی كارخانه‌های قند و شكر به كشاورزان شده است. 

باهنر، اسامی نمايندگان تذكردهنده را كه به صورت جمعی تذكرات مشتركی ارايه كرده بودند، به دليل «زياد بودن تعداد اين نمايندگان» قرائت نكرد و گفت: اسامی اين نمايندگان در مكاتبات رسمی مجلس درج خواهد شد. 

داریوش قنبری،
نماینده ایلام در واکنش به این امر در یک تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: اجتناب از اعلام اسامی تذکردهندگان با اعمال حق قانون‌گذاری در تضاد است. مردم حق دارند که بدانند نمایندگانشان در مجلس چگونه درخصوص مسائل و مشکلات واکنش نشان داده و تذکر می‌دهند.

باهنر که در غیاب حداد عادل ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر قنبری یادآور شد: «‌اینکه یک ساعت وقت جلسه را بگیرم و اسم یک نفر را 20 دفعه در 20 تذکر بخوانم حتما این کار را نمی‌کنم، من مکلف نیستم». 

اعتراض برخی نمایندگان همچنان به این گفته باهنر ادامه یافت. محمدرضا تابش، گرامی‌مقدم و اعلمی سه عضو شاخص اقلیت مجلس از جمله اعتراض‌ کنندگان به اظهارات باهنر بودند که مجادله‌ای لفظی میان عطارزاده نماینده بوشهر با اکبر اعلمی را در پی داشت.

تشنج در مجلس نهایتاً پس از دقایقی با تذکر آیین‌نامه‌ای تابش و توضیحات محمدرضا باهنر پایان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین