کد خبر: ۶۲۲۷۴۶
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
با اشاره به اعتراض مردم به گرانی بنزین

خاتمی: فرانسه و آلمان، آمریکا را در حوادث اخیر همراهی کردند/اگر موضع رهبری نبود شرایط بدتر میشد

خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری اصل ۲۷ قانون اساسی و بیان اینکه هیچ کس با اعتراضات مخالف نیست، گفت: مثل‌ آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراضات شدند. حق مردم را زیر پاگذاشته و امنیت مردم را سلب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد خاتمی» ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه تهران با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای امنیت که در این هفته به شهادت رسیدند، ابراز داشت: به بازماندگان این شهدا می‌گویم افتخار کنید که نور شهادت به خانواده شما تابید. این شهیدان افتخار اسلام هستند و شما در روز قیامت، در نزد خدا سربلند هستید.

خاتمی چهلمین سالگرد تاسیس بسیج را تبریک گفت و بیان کرد: بسیج دو مدال ابدی دارد. امام فرمود بسیج لشکر مخلص خدا است و مقام معظم رهبری هم فرمود بسیجیان گل‌های سرسبد انقلاب هستند. این تعابیر در پیشانی بسیج تا ابد ماندگار است.

خاتمی: فرانسه و آلمان، آمریکا را در حوادث اخیر همراهی کردند/اگر موضع رهبری نبود شرایط بدتر میشد

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همچنین هفتم آذر، نیروی دریایی که به تعبیر مقام معظم رهبری نیروی راهبردی دریایی است را هم تبریک می‌گویم. همه نیروهای مسلح در قلب مردم جا دارند.

وی با اشاره به تحولات اخیر یادآور شد: این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده است. این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و به خوش‌بینی که امام و مقام معظم رهبری به سران قوا دارند، تصمیم‌شان را تائید کردند و بینی و بین‌الله، این تصمیم بسیار داهیانه بود. اگر این اقدام و موضع مقام معظم رهبری نبود، تردید نکنید حوادث سخت‌تری پیش روی این ملت بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. انصاف این است آدم حقیقت را بپذیرد. می‌شد مردم را اقناع کرد. مردم ما حقیقت را می‌پذیرند. من نمی‌گویم زمان را اعلام کرد ولی می‌شد میزگردی برگزار کرد. اکنون نیز مسئولان روشنگری را از دست ندهند.

هیچ کس با اعتراضات مخالف نیست

خاتمی اضافه کرد: دولت هم به وعده خود عمل کند و نگذارد بر قیمت‌ها افزوده شود و هم با متخلفان برخورد قاطع کنند. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند. مسئولان برای رضای خدا کاری کنند که به این رنج افزوده نشود.

وی با یادآوری این اصل ۲۷ قانون اساسی که می‌گوید تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است، اظهار داشت: هیچکس با اعتراضات مخالف نیست و کسی هم به مخالفان برخورد نکرده است اما مثل آفتاب روشن است اشرار سوار بر موج اعتراضات شدند. آنها حق مردم را زیر پا گذاشته، امنیت مردم را سلب کرده و هزاران میلیارد خسارت بر حق مردم وارد کردند.

خطیب نماز جمعه اضافه کرد: دو نکته در شرارت‌شان روشن بودند؛ انتقامی که از اسلام گرفتند. قرآن‌ها، مفاتیح و کتاب‌هایی که مردم را به یاد خدا می‌اندازد، جمع کردند و آتش زدند. به مساجد، حوزه‌های علمیه و کتابخانه ۱۳ هزار جلد کتابی حمله کرده و کتاب‌هایشان را سوزاندند. نکته دوم ضدیت با مردم است. غارت کردن فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، به مصلی حمله کردن، به آمبولانس حمله کردن و تخریب بانک‌ها انتقام از مردم است که چرا پای انقلاب ایستاده‌اید و به کوری شما همچنان هم ایستاده‌اند.

خاتمی گفت: در راس شرارت به اعتراف خودشان آمریکا بود. متاسفانه فرانسه و آلمان هم در این قصه شرارت‌ها همراهی کردند. امیدوارم آنهایی که تا به امروز به اینها امیدوار بودند، در رویکرد خود تجدیدنظر کنند.

وی ادامه داد: کلید واژه شرارت «حمایت از مردم» بود. مردم از نظر آنها یعنی آدمکش‌ها، دزدها، غارتگران اموال مردم و جنایتکاران آدم‌کش هستند. مرگتان باد با این نگاه‌تان. شما حامی مردم‌کش‌ها هستید. ایادی این ماجرا، رژیم سیاه عربستان سعودی، خائنان حرمین شریفین است که هم پولی حمایت کردند، هم رسانه‌شان را در اختیار آنها قرار دادند و هم گفتند آشوب را به داخل کشاندیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم عربستان خاطرنشان کرد: تا کی می‌خواهید ذلیل باشید و تا یک قرن نوکران آمریکا و اسرائیل بر شما مسلط باشند. به پا خیزید و آنها را از قدرت به زیر کشید. منافقین پست آدم‌کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کردند، این داعش‌های وطنی وارد شدند و عناصر بسیار رذل و خوار سلطنت پهلوی، آنهایی که به شدت منفور این ملت هستند و جایی ندارند.

وی با تشکر و تقدیر از اقدامات وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، بیان کرد: در این عرصه تمامی سلیقه‌های داخل نظام همراه بودند و می‌گفتند باید مقابل این اشرار ایستاد. تعداد اندکی که در فتنه ۷۸ و ۸۸ هم معرکه‌گردان بودند، جای شهید و جلاد را عوض کردند و به جای تازیدن به اشرار به حافظان امنیت تاختند و گفتند پاسخ معترضان به گران شدن بنزین را نباید با خشونت داد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: چرا حقیقت را تحریف می‌کنید؟ حافظان امنیت به معترضان کاری نداشتند بلکه وارد شدند تا جان و اموال مردم را حفظ کنند. این جای تشکرتان است. خجالت بکشید. کسانی که این بیانیه را امضا کردند جنایتی همچون آشوبگران را دارند. از شعارهای خوب مردم در این راهپیمایی‌ها شنیده شد مرگ بر آشوبگر بود.

خاتمی با بیان اینکه جهانیان بدانند نظام اسلامی، نظامی مقتدر است، یادآور شد: این نظام بیدی نیست که با این شرارت‌های احمقانه بلرزد. تاکنون هم نلرزیده است. اگر بخواهید بازهم شانس‌تان را تجربه کنید بدانید که شکست خورده‌اید. دنیا بداند این مردم وفادار از امام خود آموختند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و تا آخرین نفس و خون خود پای این نظام ایستاده‌اند.

وی افزود: مردم آفرین بر شما. قلب امام زمان (عج) را شاد کردید، بازهم ایستادید و از اسلام و قرآن دفاع کردید. چه راهپیمایی‌های باشکوهی برپا شد و ان‌شاالله با همین شکوه در استان‌های دیگر برگزار می‌شود. آنهایی که فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها و... را آتش زدند، داعش هستند. کسانی که امنیت کشور و سربلندی نظام اسلامی را می‌خواهند، این اشرار را با کمترین دلسوزی به مسئولان معرفی کنند. چطور کلک منافقین در این کشور کنده شد. شما مردم انجام دادید. با توجه به این توطئه گسترده باید آنها را خانه به خانه تعقیب و به مسئولان معرفی کرد.

لیدرها باغی و محارب هستند

خاتمی گفت: مسئولان قضایی با سردسته این باندها، لیدرهای شرارت‌ها و آنهایی که آدم کشتند، برخورد کنند. آنهایی که غارت کردند، آنهایی که ایجاد رعب کردند، باغی و محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند. در رابطه با سیاه‌لشکرها هم به دستگاه قضایی می‌گویم به گونه‌ای قاطع عمل کنید که تا ابد پشیمان شوند و هوس نکنند وارد این ماجراها شوند و دیگران هم از این مسئله درس عبرت بگیرند.

دشمنان ملت از قطع اینترنت ناراحت هستند

وی با بیان اینکه از تدبیرهای ستودنی در این حادثه قطع اینترنت و شبکه‌های خارجی بود، اظهار داشت: اگر مسئولان می‌خواهند بدانند اقدام‌شان چقدر مهم بوده، ببینند که دشمنان ملت از قطع اینترنت تا چه اندازه ناراحت هستند یعنی شما لانه زنبور را پیدا کردید. این کار تا اینجا این بارک‌الله دارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنید تا نیاز مردم به اینترنت تامین شود. هرچه زودتر اینترنت بومی و ملی را راه‌اندازی کنید و در رابطه با شبکه‌های خارجی اگر بنا به باز کردن است، تقاضا می‌کنم باز باز نکنید. مسئولان ارتباطات حالا که دید چگونه به مردم اغتشاش و جنایت را یاد می‌دادند، اگر در این عرصه کوتاهی کنید در پیشگاه این مردم و خدایشان جوابی نخواهید داشت.

خاتمی با اشاره به دیدار چند ساعته تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبری خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی گفتند مشکل ما عمدتا خارجی نیست، بلکه داخلی است. مشکلات داخلی برطرف شود، تولیدکنندگان توانایی شکوفایی اقتصاد و ناکامی دشمنان را دارند. مقام معظم رهبری هم گفتند با شناختی که از دشمن دارم؛ تحریم‌ها به زودی برداشته نمی‌شود بنابراین راه حل تکیه بر توان داخلی است.

خنثی کردن توطئه دشمن از جلوه‌های یاری خداست

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه هم گفت: خدا در زندگی مومنان ستون فقرات است. مومنان با خدا مانوس هستند و به خدا به معنای دقیق کلمه، باور دارند. خدا هیچ نیازی به کمک ما ندارد. این ما هستیم که به خدا نیاز داریم.

وی با طرح این سوال که کمک به خدا چیست؟ اظهار داشت: خروجی کمک به خدا بازمی‌گردد. این کمک براساس قرآن، یاری حجت خدا است. در زمان پیامبر (ص)، وجود نازنین حضرت محمد (ص) است و سپس امامان و جانشینانشان. اینکه می‌گویند به خدا کمک کنید خدا هم کمکتان می‌کند، یعنی چه؟ یعنی پیروزتان می‌کند و ترس از شما را در دل دشمن قرار می‌دهد و به شما آرامش و طمانینه می‌دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از جلوه‌های یاری خدا خنثی کردن توطئه‌های دشمن است، تصریح کرد: اگر شما صبوری کنید، تقوا هم داشته باشید، کید و توطئه‌های دشمنان ذره‌ای به مومنان آسیب نمی‌رساند. علیه ابراهیم خلیل الله (ع) فرسخی از هیزم فراهم کردند اما کیدشان خنثی شد.

خاتمی با اشاره به تحولات اخیر خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هفته گذشته بار دیگر، جلوه نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان را دیدند. خودشان می‌گویند. سه سال برنامه‌ریزی کرده بودند. آدم‌هایشان را در خارج و داخل آموزش داده بودند. گاو شیرده ترامپ یعنی عربستان پول‌هایش را در این آشوب‌ها خرج کرد، رسانه‌هایشان را در اختیار آنها قرار داد ولی توطئه‌های آنها خنثی شد. این یعنی با خدا است.

وی ادامه داد: این تجربه شیرین را از رهبری به یاد داشته باشید که توطئه دشمنان را از نظر سیاسی و نظامی عقب زدیم. این عنایت الهی است. خدا باور باشیم و بدانیم خدایی عمل کنیم، خدا با ماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۲
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
30
هیچ کس مخالف. قطع راهای ارتباطی بین افرارد و خانواده هاو مشاغل. و تحصیلات و پژوهش با داخل و خارج نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
2
32
اینترنت و وصل کنید،
پاسخ ها
rahman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
گوگل اینترنتو داره ماهواری میکنه حالا هر چی میخان قطع کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
153
فکر کنم تنها راه اعتراض این است که طرف توی دل خودش اعتراض کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
74
برخورد منظورش چیه
نت ادمای عادیم قطعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
138
ولی شواهد و قرائن چیز دیگه رو نشون میده. هر اعتراضی انگ اغتشاشگر به دنبال داره.
پاسخ ها
rahman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
به هر کی بدیاشو بگی بدش میاد
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
59
جایگاه قانونی ندارد. چه جور در چهارچوب ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
35
لطفا به اون ... که اینترنت روبسته بگوییدحداقل سایتهای هواشناسی رو بازکنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
108
اگر کسی با معترضین برخورد نکرده است پس برای این۳۰۰ نفر ... چه جوابی دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
82
13
وقتی نظر آیت الله براین باشد دیگه ما حرفی برای گفتن نداریم. قانون اساسی حق را در نظر گرفته و امیدواریم خداوند هم قبول کند نظر ایشان را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
53
2
از شهرهای مرزی فلش پر میکنند توزیع می کنند صد برابر
خلاف امنیت تر از اینترنت .
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
67
کار آفتاب ایراد اساسی داره ، یعنی تو اینهمه وقت هیچ کس هیچ دعایی بجان احمد خاتمی نکرد؟ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
73
پس چرا الان زیر این خبر هیییچ کامنتو نظری نیس بغیر از اینه که همش سانسور شده؟اگه با اعتراض مشکلی ندارین پس چرا سایت های خبریتون همه نظر ها رو سانسور میکنن؟
آفتاب نیوز الان اینم ساسنسور کن خب ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
72
به حد کافی این مردم دیده و شنیده اند.بدانید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
1
82
در مقابل این همه ...چی میتونیم بگیم ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
69
نه تنها هیچکس با معترضین برخورد نکرده بلکه هیچ کامنتی هم اینجا داده نشده
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
95
اگر نظرات را پخش نمی کنید حداقل یک تابلو موافق و مخالف بگذارید مردم فقط رای بدهند البته بدون نظر شورای نگهبان!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
71
بله شما راست میگین این چند صد نفر ... اونها رو رعد و برق زده ،کشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
78
خدایا یا ما رو بکش یا نجاتمون بده. خدا هزار بار پدر اون یکی رو بیامرزه
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آخ ک چقد حرف دل منو زدی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
24
لطفاً کامنت منو زیر پست سردار انتشار بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
حاجی انتشار ندادید که
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
37
همین تریبون نماز جمعه زیر ذره بین عدالت و قضاوت
انسانی و.....برود .گزارش دهند .......
Nima
|
Canada
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
84
فقط یک روش اعتراض هست،
بگویید چشم حق با نظام است،
آقای احمد خاتمی شما فقط اطاعت و کرنش و تعظیم را دوست دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
27
باز اینترنت باز را باز هم باز نکنید.باز هم از شما که باز هستید متشکریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
72
اقای خاتمی گفته بهتره اینترنت رو قطع کنیم و اینترنت ملی رو راه اندازی کنیم خب دگ تا کره شمالی شدن چیزی نمونده از ماست که بر ماست
پاسخ ها
rahman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
این که من دیدم به اینتر ....... بیشتر شبیه تا به اینترنت
عینعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
72
داداش!!! اسماعیل بخشی وسپیده قلیان مگه کارگرمعترض نبودند...!!!حداقل حرفی بزنین که بشه ازش دفاع کردوباعملتون همخوانی داشته باشه!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
87
اگه برخوردنکردیدپس اینهمه کشته اونم با گلوله جنگی ...چیه
milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
38
ده بار نظرمو نوشتم هیچ کدوم رو منتشر نکردین
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
51
وای از آن روز که انسان فکر کنه کارش همیشه درسته و هیچ اشتباهی نمیکنه اونوقت که با کله میخوره زمین
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
53
الان من یا خانواده و دوستان من که از قطع اینترنت ناراحتیم "دشمن ملت"هستیم؟؟؟؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
52
7
...التماس میکنیم اینترنت روبرای همیشه قطع کنید
یه بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
43
چرا سانسور می کنید هرچی کامنت میزارم تایید نمیشه.حتی اینجا نمیتونیم اعتراض کنیم چه برسه به خیایون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
1
30
....
اینترنت ماهواره ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
58
3
اینترنت الان تو این یک هفته خیلی پاک شده من بدون ترس و نگرانی اجازه دادم فرزندانم تو اینترنت فعالیت کنن کاش همینطور بمونه و باز نشه
پاسخ ها
یه بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
چون شما اینترنت نمیدونی چیه؟آزادانه؟ چند گیگ فیلم ....میخوای آدرس بدم تو همین پیام رسانهای ایرانی بری دانلود کنی؟ شما اگر فرزندت را خوب تربیتش کرده باشی قطعا منحرف نمیشه پس مشکل از خودته ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
دوست عزيز يك پند براى شما دارم شما اگر فرزندت رو پاك تربيت كنيد ديگر مجبور نخواهيد شد كه كار سخت پاك كردن اينترنت رو از مسئولان بخواهيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
2
39
دشمنان ملت از قطع اینترنت ناراضی اند؟؟؟!!!!!! یعنی همه ی ما دشمنان ملتیم؟؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
9
برای کی بدتر می شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
6
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده‌ی خود را...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین