کد خبر: ۶۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸

روسیه از ادامه مذاکرات با آمریکا بر سر سوریه خبر داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرف روسی به گفت‌وگوها با آمریکا درباره سوریه به رغم غیرقانونی بودن اعزام نیروهای آمریکایی به مناطق نفت خیز این کشور ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

«اولگ سیرومولوتوف» روز جمعه با بیان این مطلب به خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گفت: ما در سطوح مختلف به گفت‌وگو با آمریکا و سایر بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف دستیابی به تثبیت اوضاع در سوریه و قلع و قمع نهایی تروریست‌ها ادامه می‌دهیم.

مقام روس افزود: هر چند که اقدامات غیرمستمر و مخرب آمریکا در سوریه که گاهی نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کند و در زمان دیگر برای دفاع از میادین نفتی از داعش که براساس گفته‌های قبلی آنها قلع و قمع شده است، باز می گردانند به یافتن نقاط مشترک برای همکاری کمک نمیکند.

روسیه از ادامه مذاکرات با آمریکا بر سر سوریه خبر داد

روسیه مخالف خواندن تروریست‌ها از سوی آمریکا را قبول ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه «مخالف میانه رو» خواندن تروریست‌ها در سوریه از سوی آمریکا را قبول نمی کند و شورای امنیت سازان ملل هم «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) را گروه تروریستی میداند.

روسیه مانع نقل و انتقال تروریست‌ها خواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کشورش تدابیری را برای مقابله با نقل و انتقال تروریست ها پس از شکست آنها در سوریه اتخاذ کرده است.
وی افزود: تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با خروج اتباع روسیه از کشور برای شرکت در فعالیت های سازمان های تروریستی بین‌المللی بموقع بوده است.

پیشنهادی از آمریکایی‌ها برای همکاری در افغانستان دریافت نکرده‌ایم
سیرومولوتوف همچنین گفت که روسیه از آمریکا درخواست رسمی برای همکاری در امر مبارزه با تروریسم در افغانستان دریافت نکرده است.

معاون وزیر خارحه روسیه ادامه داد: ارتش روسیه در مورد عملیات آمریکا در به هلاکت رساندن ابوبکر البغدادی سرکرده سابق گروه تروریستی داعش، اطلاعات موثقی در اختیار ندارد.
وی افزود: تروریست‌هایی که پس از عملیات نظامی ترکیه در سوریه، موفق به فرار شدند، ممکن است باعث احیا پتانسیل نظامی گروه تروریستی داعش شوند.

سیرومولوتوف گفت: پس از عملیات ترکیه در شمال سوریه چندصد تروریست داعشی آزاد شدند، این مساله ما را خیلی نگران کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین