کد خبر: ۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰

منافقین می‌خوانند، غربی‌ها می‌رقصند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «واشنگتن تایمز» در گزارشی با اشاره به ادعاهای اخیر «شاهین قبادی» از اعضای گروهک منافقین در پاریس که توسط رسانه‌های غربی با پوشش قابل ملاحظه‌ای مواجه شد، ادعا کرد «ایران اخیراً شرکت‌های جدید پوششی ایجاد کرده با این هدف که تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل برنامه مظنون هسته‌ای خود را خنثی نماید».

به نوشته این روزنامه آمریکایی بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط منافقین، مقامات ایرانی در دو مورد خیلی سریع، نام و آدرس دفتر مرکزی شرکت‌هایی که اخیراً هدف تحریم‌های وزارت خزانه داری و شورای امنیت قرار گرفته‌اند را تغییر داده‌اند. هر دو شرکت یعنی «فرآیند تکنیک» و «پارس تراش» در آزمایش، تولید و انبارسازی سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم درگیر هستند.

مقاله اذعان کرده که این مطالب صرفاً ادعاست و توسط یک گروه ارائه شده که توسط وزارت خارجه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در فهرست تروریستی قرار گرفته است اما اضافه می‌کند شورای موسوم به «مقاومت» که مقر آن در پاریس است در سالهای اخیر مراکز تحقیقات و آزمایش هسته‌ای مختلفی را افشا نموده که آمریکا از آنها بی‌اطلاع بوده است.

«واشنگتن تایمز» در ادامه با اشاره به اینکه دو شرکت مذکور جمعه گذشته در فهرست وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند، اضافه نموده که درباره ادعاهای منافقین با وزارت خزانه‌داری آمریکا تماس گرفته اما این وزارت از تائید ادعاهای گروه به علت آنکه یک گروه مخالف می‌باشد، امتناع کرده است و گرچه گفته است که آمریکا از مشکل مربوط به تلاش شرکتها برای مخفی کردن هویت شان بمنظو فرار از مجازات‌ها آگاه است. وی افزود است ما به شکل فعال درباره این موضوعات و تلاش برای فرار از تحریم‌ها تحقیق نموده و اقدام خواهیم کرد و عوامل وزارت خزانه داری متخصص شناسایی شرکت‌های پوششی و سایر موارد اقدامات مشابه می‌باشد.

مقاله همچنین به اظهارات نشان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جلسه خبری روزانه با خبرنگاران پرداخته که ظاهراً در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن تایمز گفته است علاوه بر آمریکا، شورای امنیت تاکنون دوبار ایران را مورد تحریم قرار داده و اجلاس اخیر گروه هشت نیز جمع بندی نموده که اگر ایران فعالیت‌های غنی سازی خود را تعلیق نکند، اقدامات متناسب را بعمل خواهد آورد.
در ادامه مقاله «واشنگتن تایمز» آمده است که به گفته NCRI، در مورد شرکت فرآیند، ایرانی‌ها نام آنرا به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران تغییر نام داده و مقر آنرا به ساختمانی در شمال تهران منتقل کرده‌اند. این تغییر نام و آدرس پس از بازدید اخیر بازرسان آژانس از تهران صورت می‌گیرد. این گروه هچنین گفته است که جعفر محمدی یک متخصص هسته‌ای ارشد وزارت دفاع ایران، اخیراً به عنوان رئیس شرکت معرفی شده است. محمدی یکی از 7 نفری است که در فهرست تحریم سازمان ملل قرار دارد و به عنوان مشاور فنی سازمان انرژی اتمی ایران معرفی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین