کد خبر: ۶۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۲
نیازی خبر داد:

نظارت سازمان بازرسی بر وعده‌های دولت در استان‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نظارت بر اجرای وعده‌های رئیس جمهور در سفرهای استانی گفت: آماری در خصوص میزان وعده‌های اجرا نشده نداریم اما گزارشی در حال آماده شدن است تا وعده‌های داده شده در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا علت عدم تحقق وعده‌های عمل نشده مشخص شود. 

محمد نیازی در یک نشست خبری همچنین یکی از گلوگاه‌های فساد اقتصادی را مزایده و مناقصات دولتی عنوان کرد و افزود: در سال 85، در یکی از مناقصات، سازمان بازرسی وارد عمل شد و این مناقصه اصلاح و 40 میلیارد تومان به نفع دولت باز گردانده شد.

وی از موازی کاری دستگاه‌های نظارتی انتقاد کرد و گفت: در قانون اساسی چندین مرجع نظارتی پیش‌بینی شده اما متاسفانه در مورد یک موضوع چندین دستگاه نظارتی وارد عمل می‌شوند و این امر هزینه‌های بالایی را برای دستگاه به دنبال دارد این در حالی است که مشخص نیست دستگاه مورد بازرسی باید بر اساس نظر کدام دستگاه نظارتی عمل کند.

نیازی به تهیه طرح تشکیل شورای عالی نظارت اشاره کرد و گفت: در جلسه سران سه قوه، سازمان بازرسی مکلف به تهیه طرحی با عنوان شورای عالی نظارت شد که در صورت اجرای این طرح دستگاه‌های نظارتی هماهنگ خواهند شد.

وی در خصوص تخریب جنگل‌های گیلان گفت: به علت حساسیت بالا، این موضوع به صورت فوق العاده مورد رسیدگی قرار گرفت و با تذکری که دراین خصوص داده شد روند تخریب متوقف گردید اما به هرحال بخشی از درختان قطع شده است که به طور حتم علت قصور در این زمینه را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از ارائه 80 پرونده از تخلفات دستگاه‌های اداری به مراجع قضائی خبرداد و گفت: بخشی از این پرنده ها که در ارتباط با زمین خواری و سوء استفاده و اختلاس بوده در اختیار مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی قرار گرفته است.

نیازی از ارائه 10 هزار و 385 پیشنهاد به دستگاه‌های اداری کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 8 هزار و 62 مورد پیشنهاد سازمان به دستگاه‌های اداری اصلاحی بوده و هزار و 485 مورد پیشنهاد تعقیب اداری به مدیران ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با شکایت‌های مردم از آتش سوزی خودروها گفت: سازمان بازرسی در این مسئله وارد عمل شده و گزارشی نیز تهیه و به وزیر صنایع و معادن ارائه کرده است .

نیازی تصریح کرد: سوء مدیریت و استفاد از قطعات غیر استاندارد از موارد مطرح شده در گزارش مذکور بود که پیشنهاد داده شد خودروهایی که پس از تعویض قطعات، مجدد دچار آتش سوزی می‌شوند، خودروی جدید به صاحبان آنها تحویل داده شود و مدیرعامل ایران خودرو نیز با این موضوع موافقت کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به پرونده تشکیل شده در خصوص ارتشاء دو تن از مدیران شرکت گاز اشاره کرد و گفت: پرونده ارتشاء میلیاردی دو تن از مدیران شرکت گاز در حال بررسی است و بنا است این پرونده به صورت علنی مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بی ثباتی در قوانین و همچنین اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده های حقوقی سرمایه گذران را از موانع سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود : آمادگی داریم تا از سرمایه گذاری در کشور حمایت همه جانبه داشته باشیم تا سرمایه گذاران با اطمینان کامل مبادرت به سرمایه گذاری در کشور کنند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین