کد خبر: ۶۲۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۱

قیمت‌های جدید بلیط مترو تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لایحه تعیین قیمت بلیط مترو در سال 86 که در جلسات گذشته یک فوریت آن به تصویب رسیده بود درجلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران به تصویب رسید. این لایحه که در بر گیرنده شرایط جدید بهای استفاده از مترو است از شهریور ماه جاری به اجرا درخواهد آمد. 

طبق ماده 2 این مصوبه به منظور تسهیل در امر حمل و نقل ریلی و تشویق مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری قیمت انواع بلیت مترو مشخص شد و بر این اساس قیمت بلیت‌های تك سفره، دو سفره و 10 سفره بدون محدودیت طول سفر و زمانی به ترتیب 150، 250 و یك‌هزار تومان خواهد بود.

همچنین قیمت بلیت‌های اعتباری یك روزه، سه روزه، هفت روزه و 30 روزه بدون محدودیت طول سفر 400، 800، 1500 و چهار هزار و 500 تومان تعیین شد.

بلیت‌های اعتباری سه ماه، شش ماه و یكساله نیز با مبلغ 11، 18 و 28 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت بلیت اعتباری مبلغ‌دار نیز با مبلغ دو هزار تا 20 هزار تومان عرضه می‌شود.

تبصره یك این مصوبه شركت مترو را موظف كرده تا تدابیر انضباطی و نظارتی را در هنگام ورود و خروج مسافران و در صورت ضرورت در طول سفر در چارچوب دستورالعمل اجرایی مشخصی كه به تصویب هیات مدیره شركت می‌رسد، اعمال كند.

طبق تبصره دو نیز شركت مترو موظف است نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده و مطلوب جهت استفاده صحیح از بلیت‌های اعتباری و سیاست‌های تشویقی و تخفیفات در نظر گرفته شده برای مسافران از طرق مقتضی اقدام كند.

شركت مترو طبق تبصره سه همچنین موظف شد تا ترتیبی اتخاذ كند كه حداكثر قیمت بلیت دریافتی از هر مسافر از یك سوم قیمت تمام شده بلیت بیشتر نشود و در صورت كاهش هزینه‌های شركت، پیشنهاد لازم را برای كاهش قیمت بلیت به شورا ارائه كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین