کد خبر: ۶۲۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

قاتل خاموش به سراغ یک خانواده ۵ نفره کرجی رفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از مسمومیت پنج نفر در کرج به خاطر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن خبر داد.
قاتل خاموش به سراغ یک خانواده ۵ نفره کرجی رفت
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز در کرج اتفاق افتاد که پس از اطلاع رسانی به اورژانس، نیروها با دو دستگاه آمبولانس بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: افراد مسموم اعضای این یک خانواده همگی علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را داشته و نیازمند انتقال به مرکز درمانی و ادامه درمان بودند.

وی توضیح داد: بیماران که یک نفر آقا ۴۶ساله و ۴ نفر خانم ۷ ، ۱۶ ، ۴۶ و ۵۷ ساله بودند که ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی توسط آمبولانس‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان کوثر منتقل شدند .

این مسئول اضافه کرد: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملا دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث می‌شود که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت رفع این مشکل نکنند.

بابایی ادامه داد: این عارضه در مراحل پیشرفته‌تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و ... اتفاق می افتد بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز و وسایل گرمایشی را چک شود .

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز افزود:چنانچه فرد یا افرادی دچار علائم گازگرفتگی شدند پس از انجام اقدامات اولیه با شماره ۱۱۵ تماس گرفته، ضمن ارائه شرح حال و علائم افراد مسموم احتمالی، در صورت نیاز آدرس دقیق را گفته و به توصیه‌های کارشناسان پاسخگو با دقت توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس، آنها را به کاربگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین