کد خبر: ۶۲۳۴۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳

با ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ +جدول

با ۱۰۰ میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خریداری کرد؟ آیا با این قیمت می‌توان خودرویی با کیفیت سوار شد؟ آیا در لیست محصولاتی که قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارند، نام خودروهای خارجی یا مونتاژ شده هم دیده می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگر این سوالات را اوایل سال گذشته می‌پرسید در پاسخ به آنها عنوان می‌شد که با صرف هزینه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یکی از محصولات باکیفیت خارجی به‌ویژه خودروهای چینی باکیفیت شوید. اما حالا با افزایش قیمت خودرو، گزینه مشتریان برای انتخاب ماشین موردعلاقه‌شان بسیار محدود شده و با این قیمت‌ها انتخاب‌ها تنها به گزینه‌های تولید داخل محدود شده است که جزئیات آن به تفصیل در ادامه این گزارش آورده شده است.

بازار خودرو کشور طی روزهای گذشته تحت تاثیر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین برخی تغییرات را تجربه کرد. با افزایش قیمت بنزین که از بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ماه اعلام شد، بازار ارز هم در اولین روز کاری خود روند افزایشی به خود گرفت. افزایش نرخ بنزین و نوسانی شدن بازار ارز به دو عاملی تبدیل شدند که خریداران و فروشندگان خودرو را با برخی ابهامات روبه‌رو کرد. برخی خریداران به‌دلیل افزایش نرخ سوخت و سهمیه‌بندی آن با تصور عمیق‌تر شدن رکود بازار در انتظار کاهش قیمت‌ها بودند، اما برخلاف تصور مشتریان، بازار خودرو متاثر از نرخ ارز بار دیگر روند تصاعدی به خود گرفت.

با ۱۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟ +جدول

البته بازار خودرو پیش از داستان افزایش نرخ بنزین چندان باثبات نبود. افزایشی شدن قیمت‌ها از روزهای پایانی مهرماه بار دیگر شرایط بازار اردیبهشت سال جاری را برای فعالان بازار تداعی کرد. در آن مقطع هم در حالی که بازار به‌صورت سنتی بعد از تعطیلات عید به رکود می‌رفت، قیمت‌ها به ناگاه وارد فاز افزایشی شد.

تحلیلگران بازار خودرو معتقد بودند افزایش قیمت‌ها در بازار به دلیل اخلال در روند فاکتور کردن خودروها روی داده است؛ آدرسی که آنها در این ارتباط می‌دادند، مربوط به هفته آخر مهر تا هفته ابتدایی آبان بود. با در نظر گرفتن شرایط دو ماه گذشته بازار، حالا دوپینگ قیمتی محصولات با توجه به تلاطمات بازار ارز، قیمت‌ها را بیش از پیش در مسیر افزایشی قرار داده است.

در این میان برخی دست‌اندارکاران بازار با توجه به قطع شدن اینترنت و عدم دسترسی فروشندگان و خریداران به سایت‌هایی که در زمینه داد و ستد خودرو فعال هستند، معتقدند همین مسئله روی قیمت‌ها تاثیر منفی گذاشته و فروشندگان از ترس اینکه خودروی خود را با ضرر بفروشند، بعضا قیمت‌هایی را مطرح می‌کنند که چندان منطبق بر واقعیت‌های بازار نیست.

با این حال فعالان بازار خودرو ابراز امیدواری می‌کنند چنانچه در روزهای آینده شاهد تداوم کاهشی شدن نرخ ارز و بازگشت بازار به شرایط معمول قبل از افزایش قیمت بنزین باشیم، می‌توان امیدوار بود قیمت‌ها در مسیر کاهشی قرار بگیرند. حال به سراغ بازار خودرو برویم و در قالب یک جدول به معرفی محصولاتی بپردازیم که می‌توان با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

مدل خودرو

قیمت بازار (تومان)

قیمت کارخانه (تومان)

پژو ۴۰۵ GLX

۷۷,۵۰۰,۰۰۰

۶۳,۱۵۸,۰۰۰

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز

۸۱,۰۰۰,۰۰۰

۶۵,۵۷۸,۰۰۰

پژو ۴۰۵ SLX

۹۰,۵۰۰,۰۰۰

۶۷,۸۸۸,۰۰۰

سمند LX

۸۳,۰۰۰,۰۰۰

۶۶,۷۷۰,۰۰۰

سمند EF۷

۹۴,۵۰۰,۰۰۰

۶۹,۷۷۳,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده)

۸۷,۰۰۰,۰۰۰ -
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (فول) ۹۰,۰۰۰,۰۰۰

۶۷,۲۸۳,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۱۰۱,۰۰۰,۰۰۰

-

رانا LX ۸۶,۵۰۰,۰۰۰

۶۷,۴۴۰,۰۰۰

ساینا اتوماتیک ۸۷,۰۰۰,۰۰۰

توقف فروش

کوییک دنده‌ای ۷۱,۰۰۰,۰۰۰

۶۱,۲۲۰,۰۰۰

کوییک اتوماتیک ۹۷,۰۰۰,۰۰۰

۶۹,۰۰۰,۰۰۰

برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای

۹۶,۵۰۰,۰۰۰ ۶۴,۲۰۰,۰۰۰
برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای ۹۷,۰۰۰,۰۰۰

۶۴,۵۰۰,۰۰۰

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
2
صد میلیون تومان رو به جای ماشین، یه چیز بذار روش برو از این کشور حالا هر جا شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
80 میلیون تا لایک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین