کد خبر: ۶۲۳۴۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
شریعتمداری اعلام کرد

دارندگان ملک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به آن دسته از کسانی که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ملک یا دارایی دیگری داشته باشند، کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد.
دارندگان ملک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد شریعتمداری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آنها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

وی درباره گلایه برخی از مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی دولت، اظهار کرد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای چهار نفره و بیشتر است و بدون بررسی وسع مالی افراد نمی‌توان سبد معیشتی پرداخت کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت ‌کنند که با برقراری اینترنت می‌توانند به راحتی به سامانه‌ مذکور متصل شوند.

حساب بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی بررسی می‌شود

وی ادامه داد: کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند، در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آنها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

شریعتمداری درباره اختلال کد دستوری هم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خوبی با ما داشته و سه اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند. تنها در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شدیم که خوشبختانه برطرف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
5
به ما که مستاجر هستیم و ملکی نداریم و سفر خارجی هم نرفتیم و ماشین زیر 20 میلیونی هم داریم این پول تعلق نگرفته !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
3
آقای وزیر حال دامادتون چطوره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
1
از اين وزير كه داماش ميلياردي خورده ، چه توقع دارین
کارمند بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
2
والله من کارمند با مدرک دکتری هستم و نه تنها این دوره کمک معیشتی نگرفته ام، بلکه از سال 86 وقتی دانشجوی دکتری بودم یارانه ام را قطع کردند و فقط و فقط به خاطر این که دانشجوی دکتری بودم گفتند یارانه به مدرک تحصیلی شما تعلق نمی گیرد حال آن که من متاهل و مستاجر بودم و نه حقوق داشتم نه ماشین داشتم و نه ملک داشتم و در همان سال ها صاحبخانه من که من مستأجرش بودم و سه عدد ملک وکلی زمین در شمال ایران داشت و نمایشگاه اتومبیل هم داشت و اتفاقا یک خودرو مگان هم از بانک ملی برنده شده بود یارانه می گرفت و هنوز هم می گیرد، فقط توجیه شان این بود که مدرک تحصیلی وی دیپلم بود. در همان سال من در گرمای تابستان و هوای شرجی شمال ایران حتی پنکه هم نداشتم چه برسد به کولر گازی و دختر صاحبخانه من به من می خندید و به مامانش می گفت: "مامان مستأجر پنکه ندارد"!!!! این عدالت نیست، نه تنها من از حق ضایع شده ی خودم و همسرم نمی گذرم، خداوند متعال هم گذشت نخواهد کرد از این همه بی عدالتی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین