کد خبر: ۶۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۲:۴۰
انتخاب مدیرعامل پرسپولیس بدون رای‌گیری

اصولگرایان فوتبالی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آن روز که در بحبوحه انتخاب شهردار تهران رسانه‌ها خبر از دیدار دو عضو شورای شهر با رئیس جمهور می‌دانند و بلافاصله پس از آن خبر انتصاب این دو به عضویت در هیأت مدیره تیم پرسپولیس مخابره شد کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که در پایان این ماجرا،‌ یکی از این دو نفر در کسوت مدیرعاملی این باشگاه ورزشی نیز بنشیند. 

حبیب کاشانی و حسن بیادی دو عضو اصولگرای شورای شهر تهران بودند که در روزهای تبلیغات انتخابات 24 آذر از آنها به عنوان یاران قالیباف یاد می‌شد و نام هر دو در لیستی قرار داشت که نام مستعار هواداران قالیباف بود: «اصولگرایان اصلاح‌طلب». با این همه «رایحه خوش خدمت» که ائتلافی متشکل از یاران احمدی‌نژاد بود نیز نام این دو تن را در فهرست خود گنجاند. 

با مشخص شدن اعضای قطعی شورا و در اولین تصمیم اعضا برای انتخاب هیأت رئیسه، صف‌آرایی جدید در شورای شهر تهران نمایان شد و در این میان، اخبار غیررسمی، تماما حاکی از فعالیت این دو نام برای تثبیت موقعیت هیأت رئیسه پیشین بود. 

به این ترتیب با فعالیت‌های اعضای هوادار دولت از جمله حبیب کاشانی،‌ علاوه بر ابقای مهدی چمران در سمت رئیس، حسن بیادی در کسوت نایب رئیس باقی ماند. 

در جریان انتخاب شهردار تهران نیز اگرچه مخالفت‌ها و موافقت‌ها با ابقا یا تغییر قالیباف شدت داشت اما شنیده‌ها حاکی از آن بود که شهردار تهران یک مخالف سرسخت دارد: «حبیب کاشانی»

با فروکش کردن موضوع انتخاب شهردار تهران، این دو یار همیشه همراه (بیادی ـ کاشانی) فعالیت‌های خود در عرصه ورزش را شدت بخشیدند. آنها در هیأت مدیره‌ای فعال بودند که ریاست آن را محمد سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور به عهده داشت و درست در گرماگرم بازی‌های پایانی لیگ درگیر کناره‌گیری محمدحسن انصاری‌فر شده بودند. 

انصاری فرد اگرچه بارها تأکید کرد که نمی‌خواهد مسایل پشت پرده را افشا کند اما چندین بار با اشاره و استفاده به همگان فهماند که مخالفان اصلی او در هیأت مدیره پرسپولیس همین دو یار همیشگی هستند و یکبار در یک برنامه تلویزیونی وقتی روی خط تلفن در برابر حبیب کاشانی قرار گرفت چنان سخن گفت تا تماشاگران از تلاش‌های پنهان برای جانشینی کاشانی در مسئولیت سابق وی آگاه شوند. آخرین خبر در این باره اما همان است که پیش بینی می‌شد: «حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس شده است». 

اما شنیده‌های خبرنگار آفتاب حاکی از آن است که کاشانی در یک جلسه سه نفره با حضور سعیدلو، بیادی و خود وی، بدون رأی‌گیری به سمت مدیرعامل منصوب شده است. 

دو تن دیگر از اعضای هیأت مدیره در جلسه تعیین مدیرعامل پرسپولیس حضور نداشته‌اند و گفته می‌شود که قرار است صورت جلسه به امضای آنان برسد. به این ترتیب پس از تلاش کاشانی در شورای شهر و کسب نتیجه ابقای بیادی در سمت نایب رئیس، شاید این بار نوبت بیادی بود که به یار همیشه همراه خود ادای دین کند. 

این زمزمه‌ها بود که روزگاری حسن بیادی را واداشت که کسانی را که می‌گویند فشار بر انصاری‌فر در راستای جانشینی حبیب کاشانی است به «بی‌تقوایی» متهم کند. 

سیاسیون طرفدار دولت نهم اینک در عرصه‌های ورزشی و به ویژه در میدان‌های پرجنجال فوتبال فعال شده‌اند. پیش از این خبری درباره احتمال مدیرعاملی زریبافان در باشگاه استقلال نیز شنیده شده بود که با توجه به اصرار علی فتح‌الله‌زاده و همچنین شنیده‌ها درباره احتمال کناره‌گیری وی قوت گرفته است. 

نزدیکان رئیس جمهور اینک در تمامی عرصه‌ها فعال شده‌اند. از عرصه پر مخاطره سیاست تا صحنه پرجنجال فوتبال!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین