کد خبر: ۶۲۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

ملاقات سفیر آمریکا با نخست وزیر لیبی در پی دیدار با حفتر

سفیر آمریکا در لیبی پس از برگزاری نشستی با فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی" این کشور، با نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی نیز دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری الجزیره، سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در لیبی با فایز السراج، نخست وزیر دولت وفاق این کشور در طرابلس دیدار و دو طرف چشم‌انداز توقف درگیری‌ها در طرابلس و تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی این درگیری‌ها در سایه "مداخله روسیه در امور داخلی لیبی" را بررسی کردند.

پیش از این هم وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از نشست مقامات عالی‌رتبه این کشور با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی روز یکشنبه در بنغازی خبر داده بود. این مقامات آمریکایی و نورلند از حفتر خواستند حملات خود را به طرابلس متوقف کند. همچنین دو طرف درباره چگونگی یافتن راه‌حل سیاسی برای درگیری‌های لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

ملاقات سفیر آمریکا با نخست وزیر لیبی در پی دیدار با حفتر

مقامات آمریکایی در این دیدار نگرانی واشنگتن را نسبت به "بهره‌برداری روسیه از درگیری‌های موجود در لیبی" ابراز کردند.

از زمان حمله نیروهای حفتر به طرابلس، این نخستین دیدار میان وی و مقامات آمریکایی است.

همچنین در پی سفر برخی از وزرای دولت وفاق ملی لیبی به واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا ۱۴ نوامبر از حفتر خواست به حملاتش به طرابلس پایان دهد.

در این راستا، دیپلمات‌ها و مقاماتی در طرابلس معتقدند: حفتر علاوه بر مزدوران روسیه، از حمایت مصر و امارات بهره‌مند است، این درحالی است که نیروهای حفتر هرگونه حمایت خارجی از خود را تکذیب می‌کنند.

نیروهای حفتر چهارم آوریل حملات خود را به طرابلس؛ مقر دولت وفاق ملی لیبی با هدف تحت کنترل در آوردن این شهر آغاز کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین