کد خبر: ۶۲۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

معترضان کلمبیایی دوباره اعتصاب کردند

اتحادیه‌ها و گروه‌های دانشجویی کلمبیا وعده دادند دومین اعتصاب ملی خود را از امروز (چهارشنبه) در اعتراض به طرح‌های اقتصادی دولت، فساد و خشونت پلیس آغاز کنند. این تصمیم به دنبال شکست گفتگوهای رئیس‌جمهور و رهبران مخالفان در رسیدن به توافقنامه‌ای دو جانبه اتخاذ شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته ملی اعتصاب که متشکل از سازمان‌های دانشجویی و اتحادیه‌های اصلی است خواستار انحلال و پاکسازی پلیس شده است. مذاکره میان این کمیته و دولت به دنبال درخواست اتحادیه‌ها از ایوان دوکو، رئیس‌جمهور برای دیدار با آنها بدون حضور رهبران تجاری و دیگر گروه‌ها متوقف شد. این کمیته همچنین خواستار لغو طرح اصلاح مالیاتی دولت است.

معترضان کلمبیایی دوباره اعتصاب کردند

دیوجنس مدینا، یکی از اعضای کمیته اعتصاب ملی کلمبیا گفت: ما تمایل داریم تا به گفتگوها ادامه دهیم. ما به دولت گفته‌ایم که خواستار یک ابتکار عمل مستقل هستیم و منتظر پاسخ آنها می‌مانیم.

به نظر می‌رسید گفتگوها راهی را به سوی پایان اعتراضات در کلمبیا باز کند اما سازمان‌دهندگان این راهپیمایی‌ها، گفتند به دلیل نبود یک راه حل سریع آنها در روزهای آتی به اعتراضات خیابانی خود ادامه می‌دهند.

این اعتصاب امروز (چهارشنبه) و یک هفته پس از راهپیمایی ۲۵۰ هزار نفری کلمبیایی ها برگزار می شود.

معترضان خواستار حل مسائلی چون بی عدالتی و فساد و توقف خشونت در مناطق روستایی شده‌اند.

مارتا لوسیا رامیرز، معاون دوکو دیدار میان رئیس جمهوری و رهبران اعتراضات را سازنده دانست و گفت: دولت با این مقام ها به بررسی نگرانی‌ها شامل بهبود شرایط کاری و فرصت‌های شغلی و آموزشی پرداخت. رئیس‌جمهوری فضای بسیار بازی را ایجاد کرده و از معترضان دعوت به عمل آورده تا اگر تمایل به بازگشت داشته باشند، پای میز مذاکره بنشینند.

در همین حال، دوکو از جانب اعضای حزبش پیام‌هایی را مبنی بر عدم گوش سپردن به درخواست‌های معترضان دریافت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین