کد خبر: ۶۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

بحران ارزی آمریکای جنوبی تمامی ندارد

پس از اکوادور، ونزوئلا، آرژانتین و کلمبیا، نوبت برزیل شد تا با بحران ارزی شدیدی مواجه شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از بلومبرگ، ارزش رئال برزیل در آخرین دور از معاملات ارزی بازارهای ارزی ریو دو ژانیرو برای دومین مرتبه متوالی ۰.۳ درصد کاهش یافت تا کاهش ارزش پول ملی برزیل در برابر دلار طی یک هفته به ۱.۲ درصد و از ابتدای سال جاری میلادی به ۹ درصد برسد.

هر دلار با ثبت رقم ۴.۲۳۹ دلار به بالاترین سطح تاریخ خود رسید. تنها در ماه نوامبر ارزش رئال در برابر دلار ۵.۷۳ درصد کاهش پیدا کرد تا این ارز پس از بولیوار ونزوئلا، کاچا زیمباوه و پزو شیلی چهارمین ارز بد جهانی در معاملات ماه گذشته لقب گیرد.

بحران ارزی آمریکای جنوبی تمامی ندارد

بانک مرکزی برزیل در واکنش به این تحولات تاکنون دو عرضه سنگین دلار در بازار انجام داده که نخستین مداخله سنگین این بانک در طول سه ماه اخیر نیز محسوب می‌شود. بانک مرکزی برزیل هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص حجم و میزان دلار تزریق‌شده به بازار نشده است.

آلویس مارینو، استراتژیست ارزی در بانک " کردیت سوئیس" ضمن تاکید بر ضرورت مداخله جدی تر مقامات در بازار ارز گفت: بانک مرکزی با بازگشتن به روند معاملات ارزی کار درستی را انجام داد. مداخله بانک مرکزی در کوتاه مدت از رئال حمایت خواهد کرد هر چند که این ارز با توجه به ناامنی های منطقه ای و کاهش رشد اقتصادی برزیل چشم انداز خیلی روشنی ندارد.

پائولو گودش، وزیر اقتصاد برزیل در واکنش به ثبت کمترین سطح تاریخ رئال گفت که این اتفاق مساله نگران کننده ای نیست. بولسونارو، رئیس جمهور برزیل نیز در واکنش به این تحولات گفته است که خواهان یک رئال نیرومندتر است اما به وزیر خود اطمینان دارد.

نرخ بهره در برزیل طی ماه های اخیر با کاهش بسیار سریعی مواجه شده است و برخی از کارشناسان آن را یکی از دلایل کاهش ارزش رئال عنوان می کنند. نرخ بهره از ۱۴ درصد در سال گذشته اکنون به ۴.۵ درصد کاهش پیدا کرده که به نوبه خود بسیاری از معادلات پولی در این کشور را تغییر داده است.

برزیل بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی، دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین