کد خبر: ۶۲۳۶۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
بسیج یک دموکراسی قدسی و از دموکراسی مدرنیته قویتر است

آیت‌الله علم‌الهدی: باورمندی برخی افراد حزب‌الهی به ولایت ضعیف است/دموکراسی دینی ما قویتر از مردم‌سالاری مدرنیته است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه امروز به عنوان یک مشکل برای برخی افراد حزب‌الهی مطرح است اینکه، مقام معظم رهبری را دوست دارند اما باورمندی آنها نسبت به ولایت ضعیف است.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه همزمان با "هفته بسیج" در همایش ارکان شجره طیبه صالحین در مشهد افزود: معنی ولایتمداری تنها این نیست که هر آنچه مقام معظم رهبری دستور بدهند عمل کنیم بلکه میبایست هر آنچه ایشان بیان می‌فرمایند، حرف و عقیده ما نیز همان نظر رهبری شود.

وی ادامه داد: در ماجرای اخیر افزایش بهای بنزین برخی افراد که عشق آنها به رهبر معظم انقلاب اسلامی جای تردید ندارد مسئله‌دار شدند زیرا گفتند که چرا رهبری از این کار حمایت کرده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی: باورمندی برخی افراد حزب‌الهی به ولایت ضعیف است/دموکراسی دینی ما قویتر از مردم‌سالاری مدرنیته است

امام جمعه مشهد گفت: مقام معظم رهبری با سبک اجرای افزایش بهای بنزین موافق نبودند اما اگر ایشان موضع‌گیری نمی‌کردند فتنه استکبار و صهیونیسم دو روزه جمع نمی‌شد.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: امروز دیگر بسیج به تبیین عاطفی و احساسی نیاز ندارد بلکه می‌بایست توجیه علمی و عقلانی داشته باشیم. نکته مهم امروز، توجیه در این خصوص است که مبدا اصلی بسیج ولایی بودن آن می‌باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به همایش ارکان شجره طیبه صالحین، افزود: صالحین باید مبدا باورمندی بسیج نسبت به ولایت را به عنوان حجت امام زمان(عج) تثبیت کنند. باید ببینیم قشر بسیجی در عرصه باورمندی به ولایت چقدر بالا آمده و در چه حدی قرار دارد.

وی ادامه داد: اصل قضیه بسیج بر مبنای فکری و اعتقادی است لذا صالحین نیز باید همین جهت را اصلاح کنند. اگر از این جهت درست شوند یک نهاد کارآمد و مفید به انقلاب اسلامی هستند اما اگر این قشر در عرصه باورمندی به ولایت بالا نباشد، در آن وابستگی به ولایت به عنوان یک جریان جدی و قطعی دینی مطرح نباشد و فقط در حد دوستی باشد با توجه به اینکه به عاطفه و احساس هیچ اطمینانی نیست ممکن است با فتنه دشمن همه مثل یک بمب منفجر و پراکنده شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به هفته گرامیداشت بسیج اشاره و بیان کرد: جریان بسیج یک دموکراسی قدسی بنابراین از دموکراسی مدرنیته قویتر است. در دموکراسی و جامعه مدنی غرب مردم در عرصه عملیات حضور ندارند بلکه در قالب مشارکت حزبی دسته‌بندی می‌شوند.

وی گفت: مشارکت سیاسی در غرب به عنوان حق تعیین سرنوشت مطرح است که مردم مختارند از این حق استفاده کنند یا نکنند اما در اندیشه اسلامی این موضوع به عنوان یک تکلیف آمیخته با اخلاص، قصد قربت، توجه به خدا و اعتقاد است. این کار تنها تعیین سرنوشت نیست بلکه یک خدمت و عبادت الهی می‌باشد که در شکل بسیج متبلور شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در جامعه مدنی غربی، پلورالیسم سیاسی نه تنها تامین نمی‌شود بلکه از جهتی حذف می‌شود. اساس مردم‌سالاری و دموکراسی دینی ما قویتر از مردم‌سالاری مدرنیته است.

"همایش ارکان شجره طیبه صالحین" با حضور ۵۰۰ نفر از مسئولان حلقه‌های صالحین خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد.

"حلقه‌های صالحین" یک اقدام محوری، اساسی و عمده رده‌های مقاومت بسیج در جهت ارتقای سطح کیفی بصیرت و معنویت نیروهای بسیجی است. در این چارچوب هر حلقه صالحین در قالب گروههای ۱۵ تا ۲۰ نفره فعالیت می‌کنند.

پنجم آذر ماه مصادف با سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز بسیج" نامگذاری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
9
سال ۹۶ چطور !..؟ شروع از شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
14
شما هرچه بگویید همان است شکی در ان نیست و ممنون از راهنمایی و ارشادتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
15
از علم الهدی هم ... نمیشه انتقاد کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
10
مکان کامنت ممنوع
با کی بورد وارد نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
ترس از کی بورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
ممنوعیت عدالت نیست ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین