کد خبر: ۶۲۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

توضیحات انریکه درباره جنجال‌های اخیر در تیم ملی اسپانیا

سرمربی تیم ملی اسپانیا در مراسم معارفه‌اش درباره جنجال‌های اخیر به وجود آمده در لاروخا توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آس، امروز (چهارشنبه) مراسم معارفه لوییس انریکه به عنوان سرمربی اسپانیا برگزار شد. سرمربی اسپانیایی درباره اتفاق‌های اخیر که با برکناری روبرت مورنو (سرمربی سابق لاروخا) همراه شد، توضیح داد. او گفت: روز خاصی برای من و خانواده‌ام است. به خانه، تیم ملی باز می‌گردم و می‌توانم پروژه‌ای که در شروعش بودم را به پایان برسانم. می‌دانم که توجه‌ها روی اتفاق‌های چند ماه اخیر بوده است. باید در این رابطه توضیحاتی بدهم و دوست دارم این جنجال‌ها به پایان برسد. ما همیشه تصور می‌کنیم زاویه دیدمان بهترین است اما بیشتر اوقات این چنین نیست. تنها کسی که مسئول نبودن مورنو در کادر فنی است من هستم.

توضیحات انریکه درباره جنجال‌های اخیر در تیم ملی اسپانیا

سرمربی اسپانیایی در ادامه اظهار کرد: آن اتفاق دوازدهم سپتامبر رخ داد، تنها روزی که با مورنو تماس گرفتم. من از خانه با او صحبت کردم و تماس تلفنی‌مان تنها ۲۰ دقیقه طول کشید. او به من گفت که می‌خواهد در یورو ۲۰۲۰ باشد و اگر من می‌خواهم در تیم ملی باشم به عنوان دستیار می‌توانم حضور داشته باشم. می‌دانم که خیلی تلاش کرد سرمربی تیم ملی شود اما این رفتارش یک ناسپاسی تلقی می‌شود. من هرگز چنین کاری نمی‌کردم و نمی‌خواهم کسی با چنین ویژگی در کادر فنی‌ام باشد. تصمیمش را درک می‌کنم اما آن را نمی‌پذیرم. به او گفتم دیگر او را به عنوان دستیارم کنارم نخواهم داشت و من قوی هستم.

انریکه افزود: به او گفتم که تمایل زیادی برای کار کردن دارم اما نمی‌دانم چه زمانی دوباره به عنوان سرمربی در میادین حضور خواهم داشت. با این حال دوباره به فوتبال برمی‌گردم. پس از این مکالمه هیچ پیشنهادی به فدراسیون ندادم با وجود این که لوییس روبیالس و مولینا به من گفته بودند که درهای تیم ملی همیشه به رویم باز است. زمانی به خاطر دلیلی که همه می‌دانند از سمتم استعفا کردم اما خود را از فوتبال دور نکردم.

سرمربی لاروخا در ادامه گفت: سپس فدراسیون با من تماس گرفت و یک جلسه در ساراگوسا داشتیم. همیشه روبیالس و مولینا به من لطف داشتند. به آنها گفتم از هر گونه مسئولیت یا تعهدی که فکر می‌کنند به من دارند معاف هستند. درست است که احساس مسئولیت می‌کنم و به خاطر چنین پایانی احساس غرور نمی‌کنم. دوست ندارم رنج کسی را ببینم یا درباره چیزی توضیح بدهم.

او به اهمیت ارزش‌ها در مربیگری اشاره کرد و گفت: ارزش‌ها خیلی اهمیت دارند. روبیالس و مولینا همیشه با من صادق بودند. زمانی که مربی هم نبودم چنین چیزی را می گفتم. من خیلی هیجان زده هستم و کمی لاغر شده‌ام اما به لطف ورزش روی فرم هستم. اشتیاق زیادی دارم که یورو شروع شود و نیاز داشتم تا به خاطر خانواده، دوستانم، فدراسیون و تیم توضیحاتی دهم.

انریکه در پایان اظهار کرد: کادر فنی به کارش ادامه خواهد داد. تغییرات زیادی وجود نخواهد داشت. سال ۲۰۱۹ برای من خوب نبود. دوست دارم آن را به سطل آشغال بریزم و به جلو نگاه کنم. می‌خواهم اعتمادی که روبیالس و مولینا به من داشتند را برگردانم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین