کد خبر: ۶۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

قدردانی روحانی از تبریزی‌ها

رئیس جمهور با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران گفت: مردم ایران تسلیم توطئه‌های دشمنان نمی‌شوند و به راه خود ادامه می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران پس از اتمام سفر یک روزه به آذربایجان شرقی با قدردانی از راهپیمایی در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز افزود: مردم تبریز و زنجان جزو سابقون و پیشروان مقابله با استبداد و توطئه های دشمنان هستند و در این راهپیمایی عظیم خود به دنیا نشان دادند که استقلال و امنیتشان مهم است و توطئه های آن ها این مردم را به زانو در نمی آورد.

وی اظهار داشت: مردم آذربایجان مانند ۵۰۰ سال قبل که پیشرو بوده و هیچوقت نگذاشته اند دشمن پیروز شود و آنان را بیرون کرده و استقلال و عزت خود را حفظ کرده اند و امروز نیز با همون درایت و قهرمانی در صحنه هستند و این کار آنان قابل قدردانی است.

قدردانی روحانی از تبریزی‌ها

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان شرقی گفت: در این سفر هدف این بود که به مناطق زلزله زده بروم و از روند امور بازدید کرده و به دست اندرکاران برای تسریع در خدمت رسانی به مردم تاکید شد.

حجت الاسلام روحانی، ادامه داد: در بازدید از این مناطق تلاش مسئولان به خوبی نمایان بود و مردم از خدمات راضی بودند و تاکید داشتند سریعتر بتوانند به مسکن خود برسند چه آن هایی که نیاز به بازسازی مسکن یا تعمیر مسکن دارند.

وی یادآوری کرد: همه چیز در این مسیر مهیاست و دولت در این زلزله بعد از ۴۸ ساعت بودجه لازم را تصویب و در ۷۲ ساعت این مبالغ برای اجرا واریز شد و همه دستگاه ها و نیروهای امدادی، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، فرهیختگان و علما به صحنه آمدند و این موضوع نشان داد که مردم در روز شادی و سختی در کنار هم قرار می گیرند.

رئیس جمهور با اشاره به طرح های مورد بهره برداری در این استان گفت: افتتاح طرح راه آهن و اتصال راه آهن به بستان آباد جزو انتظارات مردم بود و سوت قطار در هر استانی که به صدا در می آید موجب شادمانی مردم و شکرگذاری ما در پیشگاه خداوند می شود.

حجت الاسلام روحانی، افزود: تلاش می شود در سال های آینده راه آهن میانه - بستان اباد به تبریز برسد تا مردم بتواند زودتر به مقصد خود برسند و ۲ خطه اجرا شدن این خط ریلی موجب شده تا در وقت مردم صرفه جویی شود.

وی گفت: هم اکنون خط ریلی بستان آباد تا تهران موجب صرفه جویی ۴ ساعته در مدت سیر مسافران شده و با توجه به قولی که به مردم داده بودیم تا اتصال ۵ مرکز استان همدان، رشت، کرمانشاه، ارومیه و تبریز در مسیر جدید به شبکه ریلی برسد این امر محقق شده است.

دولت برای تبدیل دریاچه ارومیه به قطب درمان و گردشگری اهتمام دارد

رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید برای تبدیل دریاچه ارومیه به قطب درمانی و گردشگری اهتمام جدی دارد.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: ما موضوع احیای دریاچه ارومیه را حتما" دنبال می کنیم و در مجموع تاکنون حرکات خوبی در این زمینه شده است و بر اثر همین اقدامات وضعیت خطر را رفع کرده است و امسال وضعیت بهتری از پارسال دارد به طوری که تراز دریاچه ۱/ ۹۳ متر و وسعت آن یکهزار کیلومتر مربع بیشتر از پارسال است.

وی با بیان اینکه انتقال آب را با جدیت پیگیری می کنیم، به ساخت تونل در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: این تونل به طول ۳۴ کیلومتر در دست ساخت است که تنها ۴ کیلومتر آن باقی مانده که تحول چشمگیری است.

روحانی ایجاد و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب را هم از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد که در دست تکمیل است.

وی تصریح کرد: به مردم آذربایجان اعلام می کنم که دریاچه ارومیه همچنان برای ما اهمیت دارد و برای احیای آن و رسیدن به نقطه مطلوب شرایط بازیابی قبلی، طرح های خود را ادامه می دهیم تا آنرا به مرکز درمانی و گردشگری تبدیل کنیم.

رییس جمهوری اسلامی توجه به مسایل زیست محیطی را از اولویت های همیشگی دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد همچنان که برای سلامت و زندگی مردم دارای اهمیت است.

روحانی با اشاره به سفر قبلی خود به تبریز و افتتاح چند طرح زیست محیطی در واحدهای صنعتی این شهر، یادآوری کرد: در سفر قبلی در پالایشگاه تبریز تحولات خوبی به وجود آمد و میزان آلایندگی این واحد کاهش چشم گیری یافت.

وی درباره آلایندگی های پساب های صنعتی جمهوری ارمنستان به رودخانه ارس نیز گفت: دولت آلایندگی از سوی این کشور و کشورهای همسایه را به دقت رصد می کند و در جریان دیدارها و مذاکرات مختلف با مقامات این کشور این مورد جزو تاکیدات ما بوده است و اخیرا" نیز توافقی بین وزارت های نیروی دو کشور داشتیم و یکسری اختلافات بررسی و مقرر شد مراکز اندازه گیری را در این مرز ایجاد و فعال کنیم.

روحانی تصریح کرد: نخست وزیر جمهوری ارمنستان قول داده است این روند رفع آلودگی را پیگیری کنند.

وی آذربایجان شرقی را به لحاظ جایگاه جغرافیایی و قدرتمندی در صنعت و خدمات مهم و محوری دانست و با بیان اینکه مردم تبریز سرآمد این مقوله ها هستند، گفت: با توجه به عقد قرارداد در جمع اتحادیه اوراسیا که به جهت تجاری مهم است، تحول بزرگی را در صادارات به وجود می آورد که بر اساس آن ۸۰۰ قلم کالا از تعرفه های گمرکی معاف شده و می توانیم در بازارهای این ۵ کشور به خوبی حضور یابیم.

روحانی ادامه داد: در سفر اخیرم به باکو نیز توافقات خوبی داشتیم و روابط تجاری ما توسعه می یابد که در این راستا کارخانه های مهم داروسازی، خودروسازی و شهرک صنعتی و نیروگاه و سد را در این کشور می سازیم و روابط ما با جمهوری آذربایحان بسیار نزدیک است، با ارمنستان خوب هستیم و با ترکیه هم روابط مناسب تجاری داریم.

وی اضافه کرد: زمینه های سیاسی و اقتصادی خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه برقرار است ولی در حوزه راه های ارتباطی تلاش داریم آن را توسعه دهیم که در این زمینه منطقه آستارا در آذربایجان و ایران وصل شده و باید این مسیر به رشت وصل شود که البته راه آهن ایران با ترکیه هم عامل مهم ایجاد تحول در این زمینه است.

روحانی اضافه کرد: امروز آذربایجان شرقی و غربی شرایط خوبی برای صادرات غیر نفتی دارند و طبق قول استاندار آذربایجان شرقی باید صادرات غیرنفتی استان به ۳ میلیارد دلار برسد.

وی از تخصیص ۴۰ درصدی منابع بانکی به صنایع خبر داد که در اختیار سرمایه در گردش تعلق می گیرد و وزارت صمت در این حوزه فعال است.

رییس جمهوری ادامه داد: شاید این اعتبارت به تعدادی از بنگاه ها به اندازه کافی نباشد و برخی بنگاه ها موفق به دریافت نشوند که در این زمینه استاندار آذربایجان شرقی موارد را با وزیر صمت و در صورت لزوم با خود بنده تماس داشته باشند تا مشکلات حل شود.

روحانی معدن را یکی از منابع بزرگ درآمدی و اشتغال کشور دانست و افزود: در دولت یازدهم آزاد کردن معادن را انجام دادیم و آنها در اختیار مردم قرار گرفت؛ گام دوم این بود که مساله اکتشافات را با جدیت دنبال کردیم به گونه ای که کشف معادن در این دولت بیشتر از کل تاریخ کشفیات ایران بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت معادن بسیار بزرگی در کشور کشف شده است که معدن عظیم آهن در شرق کشور و نفت در جنوب با ۵۳ میلیارد بشکه ذخیره از جمله این معادن است که درآمد بزرگی برای کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین