کد خبر: ۶۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

وزارت بهداشت: هوای تهران برای تمام گروه‌ها ناسالم است/اورژانس: شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: میانگین شاخص کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۵۷ رسیده و در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. در نتیجه تهرانی‌ها به دلیل آلودگی هوا از تردد غیرضروری خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

عباس شاهسونی روز پنجشنبه درباره آلودگی هوای پایتخت افزود: با توجه به عدد ۱۵۷ میانگین شاخص کیفی هوای تهران، هوای پایتخت برای تمام گروه‌ها ناسالم است. این عدد شاخص طی روزهای گذشته بالاترین عدد شاخص بوده است.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده و ایستگاه پیروزی و شاداباد با عدد ۱۸۰ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارند. طی سال جاری ۴۴ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در مقایسه با سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است. طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.

وزارت بهداشت: هوای تهران برای تمام گروه‌ها ناسالم است/اورژانس: شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند. با توجه به تعطیلات آخر هفته، مردم فعالیت‌های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند یا در فضای بسته ورزش کنند.  شاخص کیفی هوا برای کودکان نیز ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند. شهرداری تهران باید در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام فوری کند.

اورژانس تهران: شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

رییس مرکز اورژانس تهران نیز با بیان اینکه در بیشتر مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا ناسالم و در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: شهروندان به ویژه افراد سالمند و کودکان از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

پیمان صابریان روز پنجشنبه اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای پایتخت در مناطق جنوبی و شرقی در مرز هشدار قرار گرفته و در سایر مناطق نیز در شرایط ناسالم قرار دارد، به همین منظور به کلیه شهروندان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند. به ورزشکاران نیز توصیه می‌کنیم که از ورزش کردن در فضای باز خودداری و افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی نیز هستند؛ امروز (پنجشنبه) را در منازل استراحت کنند.

رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه سامانه ۱۱۵ بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات خود مبنی بر ارائه خدمات به شهروندان است، خاطرنشان کرد: در این روزهای اخیر تکنسین‌های اورژانس خدماتی به شهروندان در زمینه آلودگی هوا داشتند و در صورتی که میزان آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار گیرد، آمبولانس های اورژانس در میادین و معابر پر ازدحام شهر مستقر خواهند شد.

هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۱۶۲ قرار دارد. ایستگاه‌های پیروزی در منطقه ۱۳ و شادآباد در منطقه ۱۸ با شاخص ۱۷۹ بیشتر آلودگی شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین