کد خبر: ۶۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

مرگ ۶ نفر در گیلان بدلیل ابتلا به آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پنجم آذر، حدود هزار و ۳۹۰ مورد بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در گیلان گزارش شده و ۴۰۱ مورد منجر به بستری شدند. از این تعداد ۵۳ بیمار نیز مثبت و شش مورد فوتی که بیماری زمینه ای داشتند، گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

فردین مهرابیان با بیان اینکه شیوع ویروس آنفلوانزا در سال جاری، یک ماه زودتر از موعد (مهرماه) در کشور و استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: این بیماری، از طریق انتقال ویروس به دیگران منتقل می شود.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا پنجم آذر، حدود هزار و ۳۹۰ مورد بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در گیلان گزارش شده و ۴۰۱ مورد منجر به بستری شدند. از این تعداد ۵۳ بیمار نیز مثبت و شش مورد فوتی که بیماری زمینه ای داشتند، گزارش شده است.

مرگ ۶ نفر در گیلان بدلیل ابتلا به آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در سال ۹۷، از تعداد هزار و ۴۹۶ مورد مبتلا به آنفلوانزا منجر به بستری، ۱۳۷مورد مثبت و نه مورد فوتی گزارش شد.

مهرابیان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان افزود: حداقل دو بار شستن دست ها با آب و صابون و یا محلول های ضدعفونی کننده لازم است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آلودگی دست ها به ویروس یکی از دلایل انتشار سریع این بیماری می باشد، گفت: از لمس کردن چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید، چون باعث انتقال ویروس می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه عامل بیماری روی دست دو تا هشت ساعت باقی می ماند و به وسایلی که دست می زنیم منتقل می شود، افزود: فاصله حداقل یک متری را با دیگران حفظ و از حضور در مناطق شلوغ خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت داشتن علایمی نظیر تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن احساس خستگی، همچنین اسهال، استفراغ در بعضی از بیماران، به پزشک مراجعه شود.

مهرابیان ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت، آسم، بیماری قلبی، زنان باردار، و افراد خیلی چاق در صورت ابتلا به آنفلونزا احتمال بیشتری وجود دارد که دچار عارضه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین