کد خبر: ۶۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

رشد کم‌جان اقتصادهای اروپایی

نرخ رشد سه ماهه سوم کشورهای منطقه یورو تنها ۰.۳ درصد اندازه گیری شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اندازه گیری نهایی نسبت به برآورد اولیه نشان می دهد در سه ماهه سوم امسال متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشورهای عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب۰.۲ درصد و ۰.۳ درصد بوده است که در مقایسه با رشد سه ماهه دوم امسال در منطقه یورو ۰.۱ درصد و در سطح اتحادیه اروپا بدون تغییر باقیمانده است.

همچنین رشد اقتصادی در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر در سطح منطقه یورو به طور متوسط ۱.۲ درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱.۳ درصد بوده است.

رشد کم‌جان اقتصادهای اروپایی

در بین کشورهای اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی در سه ماهه سوم امسال متعلق به لهستان با ۱.۳ درصد بوده است و پس از این کشور، مجارستان با ۱.۱ درصد و بلغارستان، دانمارک، ، قبرس ولتونی با ۰.۷ درصد بوده است. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به آلمان، لیتوانی و اتریش همگی با ۰.۱ درصد بوده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد سه ماهه سوم بلژیک، هلند و اسپانیا ۰.۴ درصد، فرانسه، انگلیس و پرتغال ۰.۳ درصد و فنلاند ۰.۵ درصد اندازه گیری شده است.

در بین بخش های مختلف، رشد مخارج نهایی مصرفی خانوارها در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۳ درصد بوده است. این رقم برای سرمایه ثابت ناخالص به ترتیب ۰.۵ درصد و ۰.۴ درصد و برای واردات در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش و در سطح اتحادیه اروپا ۱.۴ درصد کاهش بوده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین