کد خبر: ۶۲۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۹
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد:

صدور رای دادگاه سقوط C130 تا چند روز آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رای دادگاه پرونده سقوط هواپیمای سی ـ‌130 در چند روز آینده صادر می‌شود. حجت السلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اعلام این خبر افزود: در نتیجه تحقیقات هشت نفر به عنوان متهم پرونده معرفی شدند و منتظریم تا ببینیم رای دادگاه در این رابطه چه خواهد بود.

وی با اشاره به روال کار رسیدگی به این پرونده خاطرنشان کرد:‌بعد از تحقیقات فراوانی كه توسط دادسرا انجام شد و یك مرحله پرونده به دادگاه آمد، دادگاه با مشاهده نواقصی پرونده را برای تكمیل تحقیقات دوباره به دادسرا فرستاد و پس از انجام تحقیقات پرونده دوباره به دادگاه آمد. در دادگاه هم حدود ده جلسه و بیشتر در سطح گسترده در نمازخانه سازمان با حضور خانواده شهداء و متهمان و وكلای آن‌ها به صورت بسیار مستوفی جلسه دادگاه انجام شد و چند جلسه كوچكتر نیز برای برخی مسائل فنی و محرمانه انجام شد و شاید مجموعا ‌١٥ یا ‌١٦ جلسه دادگاه برگزار شده باشد.

وی ادامه داد: پس از انجام جلسات دادگاه ممكن است بلافاصله حكم صادر نشود زیرا وكلا هم باید لوایح دفاعی خود را اعلام كنند و دادگاه این پرونده در این مرحله منتظر استعلامات انجام شده و لوایح وكلا پس از پایان دادگاه است و اگر آن‌ها برسد رای دادگاه اعلام می‌شود اما فكر می‌كنم در همین روزهای آینده دادگاه رای خود را صادر كند و اگر اعتراضی به رای دادگاه نشد رای قطعی و لازم‌الاجراست ولی اگر اعتراضی صورت گرفت طبعا پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که رسیدگی به پرونده سی - ‌١٣٠ تا چه حد توانسته است رضایت اولیای دم را جلب كند؟ عنوان كرد: حقیقتا سازمان قضایی از ابتدا با تحقیقات گسترده‌ای وارد عمل شد و سعی‌اش بر این بود تا آن‌جا كه امكان‌پذیر است تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد. برای این پرونده یك بازپرس باتجربه تعیین شد كه تیمی در كنار او بودند و سایر تحقیقات و گزارش‌ها از جمله گزارش تیم ‌٢٩ نفره كمیسیون امنیت ملی مجلس استفاده شد و تصور ما بر این است كه آن‌چه در مراحل بازپرسی و دادسرا بوده مورد استفاده قرار گرفته و نتایج در قرار مجرمیت و كیفرخواست ذكر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین