سعید رسولی - معاون وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی یکی از مهمترین پروژهها خط ریلی میانه - بستان آباد به طور ۱۳۲ کیلومتر بود و این پنجمین پروژهای است که در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی و پس از همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت به بهره برداری میرسد و شاهد اتصال این منطقه به شبکه سراسری ریلی هستیم.
وی با اشاره به اینکه خط ریلی تبریز - تهران از مراغه عبور میکرد و حدود ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه سیر آن طول میکشید، گفت: با بهره برداری از این پروژه، مسیر بستان آباد تا تهران هشت ساعته طی میشود و با اتصال بستان آباد به تبریز که امیدواریم تا سال آینده به بهرهبرداری برسد، در صددیم سفر ریلی از تبریز تا تهران را پنج ساعت کوتاهتر کنیم و این یکی از ویژگیهای این خط ریلی جدید است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگیهای این پروژه این است که بر خلاف دیگر خطوط ریلی به صورت دو خطه احداث شده است و بر اساس سنت حسنهای که از ابتدا داشتیم در همان روز افتتاح ۱۶۰ نفر از خانوادههای شهدای بستان آباد و شهرهای مجاور را به مشهد مقدس بردیم که این قطارها به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده توسط صنایع داخلی است.
رسولی گفت: برنامه سیر قطار بستان آباد مشهد به صورت هفتهای سه سفر در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده و بلیت این قطارهای شش تخته ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که مردم میتوانند از آن استفاده کنند. البته بلیت قطار بستان آباد - مشهد از روز قبل از افتتاح به فروش گذاشته شد.